A jelen „sztárjai”

Évről-évre születnek olyan autók, amelyek valamilyen szempontból különlegesek, kiemelkednek a kategóriatársaik közül, esetleg gyártójuk kínálatából. Ennek kapcsán összegyűjtöttük az idei Genfi Autószalon 10 különleges autóját.

Legutóbbi bejegyzésünkben az iparág jövője kapcsán vizsgálódtunk, most viszont a jelen sztárjait vettük górcső alá. A lista összeállításánál fontos szempont volt, hogy az adott jármű valamilyen szempontból különleges legyen és kapcsolódjon a Bosch csoporthoz, annak fejlesztéseihez, termékeihez. Sorrend természetesen nincs, a maguk nemében mindannyian különlegesek és bár néhány társuk még ide kívánkozott volna, a mi szempontjaink szerint ők fértek fel a listára?

Limitált hatalmasság

A G-osztályhoz mérten is elképesztő méretek jellemzik a Maybach Landaulet változatot

A Mercedes-Benz G-osztály igazi autóipari legenda. Az elmúlt 38 évben számtalan verzió látott belőle napvilágot, a kőkemény katonai terepjárótól, az aszfaltra optimalizált AMG változatig. Idén Genfben a Maybach G 650 Landaulet debütált. A luxusterepjáró hatliteres, V12-es erőforrása 630 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot biztosít. A Maybach a luxus kivitelre utal a típusnévben, a Landaulet pedig a hátsó, nyitható ponyvatetőre. Az 5,1 méter hosszú óriás mindössze négyszemélyes, cserébe viszont a jármű minden utasa fejedelmi kényelemet élvezhet. Az Maybach változatból mindössze 99 darab készül, a Bosch pedig a hajtáslánc vezérléséhez kapcsolódó termékekkel, elektronikai kiegészítőkkel, valamint aktív és passzív biztonsági felszerelésekkel járul hozzá minden egyes példány megszületéséhez.

Kategóriaváltó koreai

A KIA nem titkolt célja, hogy a Stingerrel hogy a prémium kategóriában is letegye a névjegyét

Néhány évvel ezelőtt még sokan csak mosolyogtak a Hyundai/KIA párosra, amikor a cégcsoport vezetői egy nemzetközi bemutatón először kimondták: a világ legnagyobb autógyártói közé szeretnének tartozni. Nos, az azóta eltelt években bizonyított a két márka, technológiailag és minőségileg is sokat fejlődtek. Ennek újabb bizonyítéka a Stinger, amelyet Európában először Genfben láthatott a közönség. Az elegáns, ötajtós kupéval egyértelműen a prémium szegmens volt a cél a Kiánál. Ennek megfelelően hátsó- vagy összkerékhajtással 250 lóerős négyhengeres, vagy 365 lóerős V6-os turbómotorral elérhető. A Palexpo (az autószalonnak helyet adó kiállítótér) egyik leglátogatottabb járműve volt a Stinger, amelynek menetdinamikai rendszereit, valamint befecskendezőit a Bosch szállítja.

Puttonyos Porsche


Megvalósult az elképzelhetetlen: kombit gyárt a Porsche. A márka rajongói többször ráncolták már a homlokukat a termékpaletta bővítése kapcsán. A Cayenne debütálása, a Panamera, majd a Macan bemutatkozása után is lehetett olyan véleményeket olvasni, hogy a patinás német márka hattyúdala kezdődött meg az újdonságok debütálásával. A kétkedőknek olyannyira nem lett igazuk, hogy ezeknek a típusoknak köszönhetően lett igazán sikeres az elmúlt években a Porsche. A Panamera Sport Turismo követi ezt a sikeresen kitaposott ösvényt – ezt bizonyítja a hatalmas érdeklődés is. Ami a részleteket illeti, szinte minden megtalálható a puttonyos Porsche típusban, ami kupé társaiban: van benzines, hibrid és dízel változat, a sportosság mellett pedig a praktikum a legfontosabb tényező. A Bosch gyakorlatilag minden fronton jelen volt a Sport Turismo születésekor, a legtöbb modern elektronikus kiegészítő, az üzemanyag és hibrid rendszerek is cégcsoporthoz kötődnek.

Díjnyertes francia

Az „Év Autója” címet idén a Peugeot 3008 nyerte el

Minden évben a Genfi Autószalonon választják meg az „Év Autóját”. Az autós újságírókból álló szakmai zsűri hosszú kiválasztási procedúra után minden döntős típust végigpróbál. Idei döntésükkel azonban alaposan meglepték a nagyközönséget, kevesen számítottak ugyanis a Peugeot 3008 sikerére. Mégis a franciák újdonsága hódította el a rangos elismerést. Persze a 3008 a trendeknek abszolút megfelel: tulajdonképpen egy SUV-ról van szó (még ha nem is elérhető összkerékmeghajtással), amely mostanság igencsak népszerű. Kívül belül modern formákkal és fejlett technológiával hívta fel magára a figyelmet az oroszlánosok újdonsága. A Bosch a kijelzők, a fedélzeti rendszer és az újragondolt menetdinamikai rendszer kapcsán is jelen van minden 3008-ban.

Nyitottabb változat

A Huayra Roadster sok alkatrésze teljesen egyedi

A Bosch Magyarország Blog rendszeres olvasói már korábban is olvashattak a Pagani Huayra és a cégcsoport kapcsolatáról. A nemes sportautó legújabb, nyitott változatát is Genfben láthatta először a publikum. Külön érdekesség, hogy a Huayra erőforrása alapjaiban megegyezik a bejegyzés elején szereplő Mercedes-Maybach Landaulet motorjával. A V12-es itt azonban 764 lóerőt tud felmutatni, 1000 Nm nyomaték mellett. Bár nagyon hasonlít zárt testvéreihez, az igazság az, hogy a Roadster szinte minden porcikája egyedi. Ennek köszönhetően könnyebb és természetesen még értékesebb is zárt társánál. Mindezek fényében nem is csoda, hogy a gyártó előre eladta mind a 100 darabot, amit készítenek belőle. A Bosch – többek között – a menetstabilizáló rendszer fejlesztésével és gyártásával járult hozzá a Huayra Roadster megszületéséhez.

Bajor praktikum

Az 5-ös BMW kombi változata is Genfben mutatkozott be

Bár az új 5-ös BMW már korábban bemutatkozott, a kombi változatot csupán a Genfi Autószalonon leplezte le a bajor gyártó.  Az előd sikerei után érthetően óvatosan bántak a BMW-nél a ceruzákkal, a fejlődést nem annyira kívülről, hanem inkább a lemezek alatt kell keresnünk. Hajtásláncok tekintetében a kombiból egyelőre még hiányzik a hálózatról tölthető hibrid változat, a típus azonban így is elnyerte Németországban a legjobb hálózatba kapcsolt autónak járó díjat. Ebben komoly szerepe volt a Bosch új kijelző családjának, valamint azoknak kiegészítőknek, amit szintén a cégcsoport szállít a BMW számára.

Újraértelmezett nyers erő

A Ferrari újdonságában V12-es szívómotor dolgozik

Egy új Ferrari bemutatása valódi ünnepnek számít az autórajongók körében. Így volt ez a Genfi Autószalon első sajtónapján is, amikor lerántották a leplet a Ferrari 812 Superfast típusnévvel illetett újdonságáról. Az F12 utódja új, 6,5 literes V12-es szívómotort kapott, amely kerek 800 lóerőt és 718 Nm nyomatékot produkál. Ezzel gyakorlatilag a klasszikus Ferrari kínálat legerősebb tagja született meg, amelyben olyan megoldások is megtalálhatók, mint a hátsókerék-kormányzás, és a megcsúszó autót kordában tartó Side Slip Control. A Ferrari az exkluzivitás miatt nem árulja el, hogy mely technológiai partnere, milyen rendszerek kapcsán működött közre, az illusztris listán viszont természetesen a Bosch is szerepel.

Skandináv 60-as

A Volvo az XC60 újabb biztonsági innovációkat hozott

Folytatja típuspalettájának megújítását a Volvo. Két évvel ezelőtt az XC90 volt az új generáció első tagja, tavaly pedig az S90/V90 mutatkozott be Genfben. A nagy testvér innovációiról akkor egy külön blogposztban is beszámoltunk. Idén a kínálat egyik legnépszerűbb tagjáról, az új XC60-ról hullott le a lepel Genfben, amelynek kormányrendszere szorosan együttműködik a jármű biztonsági rendszereivel. A kormányerő-rásegítés sok helyzetben (vészfékezésnél, sávváltáskor) akár életet is menthet. E mellett az XC60 már félig autonóm – azaz önvezető – járműnek tekinthető. Megfelelően felfestett útszakaszon 130 km/óráig képes önállóan kormányozni, gyorsítani és lassítani is. Az új Volvo kormányrendszerét a Bosch fejlesztette és szállítja.

Újjászületett klasszikus

Klasszikus formák mögé bújtatott csúcstechnika – ez a RUF CTR 2017

A RUF márkanév hallatán csak az igazi autóipari ínyencek kapják fel a fejüket.  Nem is csoda, hiszen az újragondolt Porsche típusokat építő manufaktúra minden modellje meglehetősen ritka. A CTR 2017 pedig mind közül a legérdekesebb, amely az 1987-ben bemutatkozó előd előtt tiszteleg. A mindössze 30 példányban készülő újdonság egy szénszálas vázra épül, így csupán 1200 kilogramm a tömege, 3,6 literes, 6 hengeres biturbó motorja pedig 710 lóerős. Külsejében leginkább a Porsche 964-re emlékeztet, műszaki megoldásai azonban a lehető legmodernebbek. A fényszórói LED-technológiának köszönhetően teremtenek nappali világosságot, fékbetétei kerámia féktárcsákba harapnak. A RUF CTR 2017-et a Bosch ME7.8 motorvezérlő elektronikája segíti 360 km/órás végsebességhez.

Új méretben

A Velar új családtagként érkezett a Range Rover kínálatba

Igazi meglepetést okozott a márka rajongóinak, amikor az év elején bejelentette a Velar érkezését a Land Rover. A Genfben bemutatkozó újdonságot a Range Rover Evoque és Sport típusok közé pozicionálta a gyártó. Külsőleg a lágy vonalak határozzák meg, belülre pedig teljesen új dizájnt és kezelőfelületet álmodtak a brit mérnökök. Az elmúlt évek Jaguar és Land Rover típusaihoz hasonlóan az új Rage Rover biztonsági és komfort rendszereit is a Bosch szállítja. Igaz ez a kamerákra, radarérzékelőkre, valamint a hálózatba kapcsoltságot is biztosító infotainment rendszerre is.

Feliratkozás a hírlevelünkre:

Kapcsolódó bejegyzések:

Legendák klubja I.

Guruló műalkotás

A tisztánlátás új módszere