Sport

Akit a V8 hangja egyszer megcsapott…

2016-09-29 No Comments 9 perc olvasási idő

Sokan inkább csak a televízióban néznek autóversenyt, kényelmesen elhelyezkedve a fotelben, szent meggyőződéssel, hogy úgy nem maradnak le semmiről. Ám, ennél nagyobbat nem is tévedhetnek, akik így gondolkodnak. Most száműzzük a sztereotípiát, méghozzá a Bosch támogatását élvező DTM sorozat magyarországi futamának élménybeszámolójával.

Bátran kijelenthető, hogy egy autóverseny csakis a helyszínen élhető át igazán, teljes mélységében. Olyan mélyen, hogy attól rabjává válik – a szó pozitív értelmében – az ember és minden adandó alkalommal tiszteletét teszi a sebesség szentélyeiben, amikor csak lehetősége nyílik rá. A Német Túraautó-bajnokság (DTM) azon sorozatok közé tartozik, amelyek maximálisan a nézők szórakoztatását helyezik előtérbe, így tökéletes választás a helyszíni szemlére. Nem mellesleg a sorozat egyik főszponzora évek óta a Bosch.  A versenyhétvége programja sűrű, szinte nincsenek üresjáratok. Az edzések, időmérők és a versenyek apró szünetekkel követik egymást. Egy pillanatig sem lehet unatkozni! Amikor épp nincs a pályán esemény, a lelátók mögött gondoskodnak a nézők szórakoztatásáról, vagy épp a paddock nyújt látnivalót. Idén például a Bosch is látványos standdal készült az eseményre, megmutattuk mi mindent rejt vállalatunk tudástára, illetve az érdeklődőknek lehetősége volt megismerkedni aktuális állásajánlatainkkal is.

A DTM csapatok is az F1-ben látottakhoz hasonló kiszolgáló létesítményekkel érkeznek, a paddockban pedig szívesen osztogatnak aláírást a versenyzők

A DTM csapatok is az F1-ben látottakhoz hasonló kiszolgáló létesítményekkel érkeznek, a paddockban pedig szívesen osztogatnak aláírást a versenyzők

Nézzük picit részletesebben egy versenyhétvége menetét, amely nem csak a névadó sorozat futamaiból áll. A Hungaroringen is több márkakupa küzdelmeit láthatták a kilátogatók. Elsőként a közép-európai Porsche GT3 Cup Challenge versenyzői léptek pályára, utána a GT4 géposztály szabályai szerint épült versenygépek következtek, majd az Audi házi versenye, a TT Cup szolgáltatott látnivalót. Utóbbi ráadásul hazai vendégszereplővel. Ebben a sorozatban a 18 fős állandó mezőny mellett általában 5-6 vendégszereplő is helyet kap. A Hungaroringen a Ducatti csapat két Superbike versenyzője, a világbajnok Chaz Davis és Xavi Fores mellett három újságíró is „beugrott”, közöttük Telek Gábor, aki szombaton a harmadik, vasárnap pedig a második leggyorsabbnak bizonyult a meghívottak között. Természetesen a márkakupákban is komoly versenyautók indulnak, a TT Cup gépeiben 310 lóerős motorok dolgoznak, amelyekkel a Hungaroring célegyenesében elérik a 230 km/h tempót is.

Az Audi TT Cup versenyautói is lenyűgöző látványt nyújtanak élőben

Az Audi TT Cup versenyautói is lenyűgöző látványt nyújtanak élőben

Ezután már a fő attrakció következett, a DTM V8-as, négyliteres gépcsodáival. Jelenleg három márka, az Audi, a BMW és Mercedes-Benz küzd a bajnokságban. Mindegyik autón ott díszeleg a hatalmas Bosch matrica, hiszen tőlünk származik több alkatrész is a versenygépekhez. Többek között az elektromos kábelkötegek, csatlakozók, motorvezérlő elektronikák, generátorok, ablaktörlő rendszerek és kijelzők is. A Bosch már a kezdetektől a DTM technológiai partnere. Ez persze hozzájárul a jelenleg körülbelül 500 lóerős versenyautók megbízhatóságához, és így a showműsor látványosságához.
Lenyűgöző, ahogy ezek a versenyautók a kanyarokat támadják! Leginkább zárt karosszériás formula autókként lehet jellemezni őket. Kanyarsebességük elképesztő az óriási tapadásnak köszönhetően, illetve a féktávok rövidsége is a lehetetlen határát súrolja. Nem véletlenül folytatják itt szívesen pályafutásukat a formula autózás világából érkező fiatalok is!

A kanadai Robert Wickens is a nyitott-kerekű nevelőszériákból érkezett anno a Red Bull kegyeltjeként DTM, Budapest 2016. Mercedes-AMG DTM Team, Mercedes-Benz, DTM, Robert Wickens, SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG C 63 DTM;

A kanadai Robert Wickens is a nyitott-kerekű nevelőszériákból érkezett anno a Red Bull kegyeltjeként

A Hungaroring pedig nagyszerű versenypálya, a nézők közel ülhetnek az aszfaltcsík széléhez, ráadásul szinte teljesen belátni a létesítményt. A kivetítőkön pedig a lelátók bármelyik pontjáról követhetőek azok az események is, amelyek nem az ember orra előtt történnek. Természetesen a kivetítők mellett egy kommentátor is segít eljuttatni az információkat a nézőkhöz. Lényegében ugyanazt megkapjuk, mint a fotelben ülve, csak mellé még ott a gyönyörű szívó V8-asok nyers hangja, amelytől libabőrös lesz a hátunk. Emellett a csikorgást követő égett gumiszag és még rengeteg olyan apró, ám mégis magával ragadó momentum akad, amelyet csak és kizárólag a helyszínen lehet átélni.

Kiss Norbi történelmet írt, ugyanis az első magyar versenyzőként próbálhatott ki egy DTM versenyautót a hétvége folyamán. Garry Paffett Mercedes-AMG versenygépét vezethette. Mindenkit szeretnénk megnyugtatni, Bosch technológia mindkét versenygépben akad

Kiss Norbi történelmet írt, ugyanis az első magyar versenyzőként próbálhatott ki egy DTM versenyautót a hétvége folyamán. Garry Paffett Mercedes-AMG versenygépét vezethette. Mindenkit szeretnénk megnyugtatni, Bosch technológia mindkét versenygépben akad

Szintén a helyszín varázsához tartozik a fesztiválhangulat. A lelátók mögött ínycsiklandó falatokkal várják a helyszínre kitelepült kifőzdék a nézőket. Legyen az rágcsálnivaló, főétel vagy desszert, a választék igen széles. Miután már nem üres a gyomor, jöhetnek a kalandok a kiállítók standjainál, illetve sátrainál. Természetesen a három nagy német prémiumgyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz is kiállította termékeit, és bőkezűen osztogatta ajándéktrágyait. Persze mi ebben sem maradtunk le mögöttük. Sőt a Bosch lelátón látványos „We are Bosch” felirattal köszöntöttük vasárnap a versenyzőket és a nézőket.

Két futam között a Bosch is várta az érdeklődőket a sátrainál

Két futam között a Bosch is várta az érdeklődőket a sátrainál

A Bosch sátrában kicsik és nagyok egyaránt megtalálták a nekik való látványosságot. A kicsiknek játékok, a nagyobbaknak szimulátorok, a jövő leendő mérnökeinek pedig a karrierlehetőségek jelentették az érdekességet. Sőt kiállítottuk az egyetemisták által Bosch segítséggel épített pneumobilokat is, amelyek mágnesként vonzották a kíváncsi tekinteteket. Továbbá a Bosch sátra mellett is beülhettek a látogatók a német luxusautókba, hiszen többször bemutattuk már ezen a felületen is, hogy sokszor egy-egy Bosch technológia tesz igazán különlegessé egy járművet. Ezekben az autókban ilyen innovációkat mutattunk be. Végül ne feledkezzünk el a szerszámgép standunkról, ahol az érdeklődők megismerhették a Bosch kínálatát.

Pneumobilok és luuxusautók is megfértek egymás mellett a Boscnál

Pneumobilok és luuxusautók is megfértek egymás mellett a Boscnál

A versenyek maguk történelmi pillanatokat hoztak. Szombaton az Audi versenyautói foglalták el a rajtrács első nyolc helyét, amelyre még nem volt példa a DTM történetében! Az edzéseredményt a versenyen is sikerekre váltották a négykarikások, hiszen az első hat helyen Audival versenyző pilóták értek célba, ezzel a vezetést is átvették a gyártók versenyében a BMW-től. A győztes, Edoardo Mortara pedig 33-ról 14 pontra csökkentette hátrányát a bajnokságban.

Az szombati futam angol nyelvű összefoglalója

Vasárnap rendkívül parázs csatát hozott a rajt, amelyet egyébként Robert Wickens elbaltázott rajtrácsra gurulása miatt csak másodjára sikerült teljesíteni. Ekkor viszont Mortara, Marco Wittmann és Jamie Green akadt össze, majdnem tömegkarambolt okozva. Na, ezek végképp azok a pillanatok, amelyet semmiféle TV-képernyő nem képes visszaadni! Az összeérő karosszériák hangja, és a pálya melletti füves területet felszántó versenyautó látványa, feledhetetlen élményt nyújt. A második verseny aztán csöndesen csordogált a jól rajtoló Mattias Ekström sikerét hozta. Az egész hétvégén plusz súlyokat cipelő Mercedes-Benz Daniel Juncadella harmadik helyével vigasztalódott, a BMW pedig azzal, hogy Marco Wittmann továbbra is őrzi vezető helyét az egyéni bajnoki címért folytatott küzdelemben. A hétvége legnagyobb nyertese azonban kétség kívül az Audi. Mivel a négykarikás márka mindkét napon tarolt nem volt meglepő, a magyarországi Bosch csoport vezetője, Javier González Pareja is egy Audi csapatvezetőnek adhatta át csapatelsőségért járó díjat.

A vasárnapi futam angol nyelvű összefoglalója

A sikeresen lebonyolított versenyhétvége után érkezett az örömhír, hogy a DTM szervezői meghosszabbították a szerződést a magyar pályával. A megegyezés értelmében 2017-ben és 2018-ban is meglátogat minket a Német Túraautó-bajnokság, tehát aki még nem látta őket élőben, máris vésse fel a bakancslistára! Mi biztosan ott leszünk!

Iratkozz fel hírlevelünkre a legfrissebb bejegyzésekért:

Kapcsolódó bejegyzések:

DTM: szabványos és látványos

Szabályok útvesztője