Sport

Búcsúzó V8-asok első csatái

2018-05-10 No Comments 5 perc olvasási idő

Különleges szezon kezdődött a DTM történelmében idén, hiszen ez az év úgy vonul majd be a kalendáriumokba, hogy az utolsó, amikor V8-as versenyautók harcoltak egymással a Német Túraautó Bajnokságban.

Az idény végén leköszönő V8-asokkal együtt távozik a Mercedes-Benz is a sorozatból, a csillagos gyártó jövőre már a Formula 1 mellett a Formula E sorozatra koncentrál. A DTM keretein belül jövőre kétliteres turbófeltöltéses versenygépek indulnak majd és még az is előfordulhat, hogy a sorozat más szériával is egyesül a nagyobb mezőny érdekében.

A szezont felvezető hivatalos előzetes idén is látványosra sikerült

Szomorúságra azonban semmi ok nincs, az első versenyhétvége alapján úgy tűnik az idei esztendő igencsak látványos és szoros lesz. A hagyományoknak megfelelően 2018-ban is Hockenheim adott otthont az első fordulónak és a kedvező előjeleket végül látványos, izgalmas futamok követték. Minden azt vetítette előre, hogy a pilótákat és a csapatokat nem tudja majd meglepni a legendás versenypálya, hiszen a szezon előtti tesztek egy részét is itt rendezték. A szombati időmérőn azonban úgy tűnt, hogy az idei szabályváltozások elsősorban a Mercedes-Benz és a BMW pilótáinak hoztak megváltást. Az első helyet és az ezzel járó plusz pontokat Garry Paffett szerezte meg, mögötte pedig Marco Wittmann és Timo Glcok végzett, miközben a legjobb Audis pilóta a tavalyi bajnok René Rast csak a kilencedik helyre kvalifikált. Az első futam rajta után mégsem az ő perceik következtek. A negyedik helyről induló Lucas Auer néhány pillanat alatt felküzdötte magát az élre, gyönyörű előzéseket bemutatva. Úgy tűnik, a fiatal osztrák pilótának nagyon fekszik az új szabályrendszer szerint épült versenygép. A kisebb leszorítóerőt generáló karosszéria miatt ugyan lassabb köridőkre képesek a versenygépek, cserébe viszont, egyértelműen bejött amit a szakemberek vártak: könnyebb lett előzni. És bár drámai átrendeződés nem volt, a kerékcserék után végül Paffett lett az első, megelőzve Auert és Glockot. Az Audinál pedig kongatni kezdték a vészharangokat, hiszen a futamon is Rast volt a legjobb, aki ismét a kilencedik helyen végzett.

Az első verseny összefoglalója

Vasárnapra aztán – ahogy az a DTM-ben lenni szokott – fordult egyet a világ. Az időmérő edzésen enyhült a Mercedes-Benz fölény, ott maradt viszont az élmezőnyben Timo Glock és mellé a képzeletbeli dobogóra felállhatott az újonc Joel Eriksson valamint az Audi hockenheimi hőse, René Rast is. Utánuk viszont falkaként 4 Mercedes-AMG versenyautó sorakozott, de meglepetés volt, hogy az első futam győztese csupán a 10. rajthelyet szerezte meg.
A rajt után hatalmas helyezkedés ment, amelynek legnagyobb győztese végül Garry Paffett lett, okos versenyzéssel a kerékcserék után már Timo Glockot szorongatta, aki vezette a versenyt. A brit és a német pilóta férfias küzdelmet folytatott: Paffett miután utolérte meg is előzte Glockot, aki azonban nem maradt le és mivel a verseny nagy részében az élen állt, DRS nyitási lehetőségeinek teljes tárházával támadhatott vissza. Paffett autójából és gumiabroncsaiból ráadásul sokat kivett a felzárkózás és az előzésekkel járó extra terhelés. Így többszöri helycsere után végül Glock maradt elől, közben pedig az üldözők is utolérték őket, így Paffett az utolsó körben már a BMW-vel versenyző Eriksson és az Audis Rockenfeller ellen volt kénytelen védekezni. A mindössze 19 éves svéd támadásait kivédekezte, de a korábbi bajnok a DRS segítségével az utolsó körben megelőzte. A második dobogón tehát három különböző márka pilótái álltak.

A második futam összefoglalója

Összességében izgalmakból nem volt hiány és ez jórészt annak köszönhető, hogy a szabályalkotók ismét jó érzékkel nyúltak a paragrafusokhoz. Az idei versenyautók butított aerodinamikai csomagja azt hozta, amit vártak tőle. Az összességében gyengébb tapadás miatt nagyságrendileg másfél másodpercet lassultak a versenyautók, ugyanakkor szemmel láthatóan könnyebb volt az elől haladó pilótát követni. A Mercedes-AMG „felszívta” magát az utolsó szezonjára: a C 63 DTM versenygépek aerodinamikai csomagja tűnik a leghatékonyabbnak, ráadásul a mechanikus tapadás terén is kiemelkedőnek tűntek. A BMW egy árnyalatnyival ugyan, de lemaradásban van és ugyan az egyéni bajnokságot vezetik, de Glock jó formája kevés lesz a kitűzött vehemens célok eléréséhez. Az Audi jelenleg egyértelműen hátrányban van. Ugyan a dobogó összejött az első hétvégén, de a pontverseny állása jól mutatja, hogy nagy a lemaradásuk.

Az Audinak nem volt jó hétvégéje, mindenképpen fejlődniük kell ha harcban akarnak maradni a bajnoki címekért

A Bosch idén is a sorozat egyik legfőbb beszállítója és támogatója. A vállalat 2018-ban is számos alkatrészt szállít minden csapatnak és a versenyeken is állandó a jelenlétünk. Így biztosan találkozhatsz velünk a szezon harmadik versenyhétvégéjén a Hungaroringen is, ahol remélhetőleg idén is izgalmas futamokkal, sok érdekességgel, programmal és szórakozási lehetőséggel várjuk majd a motorsport szerelmeseit.

Feliratkozás a hírlevelünkre:

Kapcsolódó bejegyzések:

Élesben is bizonyít

DTM: szabványos és látványos

Biztonságos „szörnyetegek”