Skip to main content
 
Történelem

Nálunk ez volt 2018

2018-12-19 No Comments 9 perc olvasási idő

Most már nyugodtan mondhatjuk, hogy a hagyományoknak megfelelően összefoglaltuk Nektek, miről is írtunk a Bosch Magyarország Blog felületén ebben az évben. Hamarosan azt is eláruljuk, melyek voltak a legolvasottabb bejegyzések, de először következzék egy teljes összefoglaló az idei évről.

Rögtön egy jubileummal kezdtük 2018-at, hiszen az idei év első bejegyzésében a 90 éves irányjelzőről írtunk. Ezt követően a Las Vegas-i CES kiállítás autós újdonságairól olvashattatok, köztük egy új városi levegőminőséget ellenőrző eszközről és egy hálózatba kapcsolt parkolási megoldásról. Az érdekes és friss bejegyzések után januárt egy izgalmas cikkel zártuk. A Mercedes-AMG GT szupersportautó segítségével bemutattuk a Bosch legújabb menetdinamikai fejlesztéseit, amelyeknek köszönhetően bárki megállja a helyét a versenypályán is.

Február első bejegyzésében aztán beszámoltunk egy újabb jubileumról, vagyis arról, hogy a Bosch már 35 évvel ezelőtt megalkotta első navigációs rendszerét. Az EVA, amely férfihangon szólt a vezetőhöz több szempontból is igazi világújdonság volt. Csakúgy, mint K.I.T.T. a Knight Rider sorozat önvezető autója. Az egykori sorozatsztár példáin keresztül mutattuk be, miért van egyre nagyobb szükség az önvezető autókra, sőt arról is elárultunk néhány érdekességet, hogy magyarországi mérnökeink hogyan járulnak hozzá az önvezető autó megszületéséhez. És ha mindez nem villanyozott volna föl eléggé, harmadik témánk biztosan megteszi majd, hiszen az egy új elektromos hajtásláncról szólt (amelyet ráadásul – most már elárulhatjuk – szintén magyarországi kollégáink fejlesztenek).

Mondhatni a márciust ott folytattuk, ahol a februárt abbahagytuk, csak kicsit nagyobb léptékben gondolkodtunk tovább. Első bejegyzésünk főhősei ugyanis a Nikola elektromos tehergépjárművei voltak. Ezek után talán már nem is meglepő, hogy a Genfi Autószalon kapcsán azt boncolgattuk, meddig lehet még közöttünk a hagyományos értelemben vett autó. A kiállításra egyébként hosszú idő után először ismét önálló standdal tért vissza a Bosch, már csak ezért is érdemes kattintani a bejegyzésre. Csakúgy, mint a következőre, amely egy meglehetősen különc prototípust mutat be. A Porsche Mission E Cross Turismo új kategóriát teremtett (CUV – Cross Utility Vehicle) és ha mindez nem lett volna elég, hajtáslánca teljesen elektromos. Azóta már az is kiderült, hogy akár már jövőre szériagyártású változat készülhet belőle.

A tavasz egy kicsit összesűrűsödött és ezt a dupla hónapot egy csipetnyi motorsporttal kezdtük: az idei szezonra megújult a Formula 1 biztonsági autója. A Mercedes-AMG GT R természetesen jó néhány Bosch rendszerrel a fedélzetén kezdte meg a 2018-as szezont. Foglalkoztunk még az eCall névre keresztelt segélyhívó rendszerrel, amely ettől az évtől kötelező eleme minden új személyautónak, amit az Európai Unió területén helyeznek forgalomba. A két hónap összecsúszása egy április végi bejelentésnek köszönhető. A Bosch ugyanis ekkor mutatta be azt a technológiát, aminek köszönhetően a dízel erőforrások akár már ma teljesíteni tudják a 2020-tól életbe lépő környezetvédelmi előírásokat.
Szintén májusban kezdődött meg a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei szezonja. Az utolsó V8-as év bizony komoly izgalmakat hozott. A tavasz megérkezésével előkerültek a kétkerekű járművek is. Elsőként a motorkerékpárok, ennek kapcsán pedig megvizsgáltuk milyen biztonsági extrákkal készült a Bosch és a Ducati az új szezonra. A tavasz zárásaként pedig nosztalgiáztunk egy kicsit az egyik legkülönösebb Porsche nemesítő cég segítségével. A RUF története minden sportkocsik iránt érdeklődőnek kötelező olvasmány.

A nyarat aztán a DTM magyarországi futamának helyszíni összefoglalójával kezdtük. A Hungaroring idén is bőven tartogatott izgalmakat, mert a szokásoknak megfelelően alaposan felborította az addigra kristályosodó erőviszonyokat. És a különlegességeknek közel sem volt még vége ebben a hónapban. Az idén 40 éves Donkervoort sportautó manufaktúra jubileumi modellje mindenki számára szívmelengető, aki egy kicsit is jobban érzékeny a motorbenzin illatára. Persze azért a hétköznapi témákról sem feledkeztünk meg, hiszen júniusban az önvezető autók és a forgalmi dugók relációját is górcső alá vettük.

Júliusban folytattuk a motorkerékpárokhoz kapcsolódó újdonságok bemutatását. Szó szerint nagy port kavart az a rendszer, amely a légzsákhoz hasonló működéssel akadályozza meg, hogy a motoros elcsússzon egy veszélyes kanyarban. A tomboló nyári forróságban, a Le-Mans-i 24 órás verseny kapcsán megvizsgáltuk a Mazda és a Bosch közös motorsport sikereit, majd egy huszáros vágással áttértünk a Bosch történelmére. Több érdekességet gyűjtöttünk össze, amelyek megmutatják miért használják joggal a korszakalkotó megnevezést a Bosch fejlesztései kapcsán.

Augusztusban különleges sorozatot kezdtünk, hiszen két elektromos kerékpárt adtunk oda aktív hobbibringásoknak, hogy írják meg tapasztalataikat. Elsőként a napi munkába járás kapcsán gyűjtöttük össze a tapasztalatokat, érdemes elolvasni milyen verdiktet hozott külsős szerzőnk. Egészen más kategóriában játszott következő bejegyzésünk főhőse, hiszen a Dallara sportautója igazi ínyencségnek számít még a négykerekűek között is. A hónap végén pedig még nehezebb kategóriába léptünk, beszámoltunk az IAA haszonjármű-kiállítás kapcsán bemutatott Bosch-újdonságokról.

Szeptemberben szinte észre sem vettük, úgy köszöntött be az ősz. A jó időnek hála, folytattuk eBike tesztprogramunkat. Második vendég szerzőnk arra vállalkozott, hogy az elektromos rásegítéssel működő bringával ugyanazt a kört tegye meg, amelyet előzőleg sajátjával. Az adatok alapján könnyen felmérhető, hogy mennyit is segít az eBike sportolás közben. Ezt követően sem szakadtunk el a kerékpártól, hiszen az elektronikus blokkolásgátló ettől az évtől már a kerékpárgyártók számára is elérhetők. Felelevenítettük az ABS fejlesztését és azt, hogyan sikerült a kerékpárokhoz illeszteni a folyamatosan fejlődő rendszert. És bár a legtöbb esetben ez a hónap témája is lehetne, nálunk ezt a címet szeptemberben biztosan a világ első szériában gyártott, visszapillantó tükröket helyettesítő kamerarendszere nyerte. Érdemes kattintani, már csak azért is, mert azóta egyre több járműben elérhető ez a rendszer.

Októberben bemutattunk egy olyan Bosch telephelyet, amelyet a kényszer szült, de mára a világ egyik legkiemelkedőbb raktárbázisa lett. A Bukásból lett sikertörténet után összefoglaltuk az idei DTM szezont. A szezon összegzése már csak azért is érdekes volt, mert a rekordbajnok Mercedes-Benz a szezon végén elhagyta a sorozatot. Persze szomorkodásra nincs ok, hiszen a patinás gyártó megkezdte a Formua E programjának felpörgetését. És ha már elektromosság, október utolsó bejegyzésében ismét múltat idéztünk és összegyűjtöttük, hogyan fejlesztette a járművek világítástechnikáját a Bosch az elmúlt évtizedekben.

Novemberben aztán tovább folytattuk a múltidézést, de immár szűkebb hazánkban, hiszen a Bosch magyarországi első 100 évéről állítottunk össze egy érdekes bejegyzést. A múlt után pedig egy kis jövőbetekintés várt ránk, hiszen először azt vizsgáltuk meg, mire kell számítanunk, ha balesetet szenved egy elektromos autó, aztán pedig ismét az önvezető járművek kerültek a középpontba. A Mercedes-Benz és a Bosch közösen jelentette be, hogy megkezdődik az ilyen járművek tesztelése.

December elején két bejegyzésben foglaltuk össze mire is kell figyelnünk autó téli felkészítésénél. Majd bemutattunk egy igazi különcöt, amely a középkategóriában megy teljesen szembe a trendekkel. A Mazda6 nagyszerű példája annak, mennyire színes is az autóipar, hasonlóan a Bosch termék és témapalettájához.
Ez volt tehát 2018 a teljesség igényével, de hamarosan egy újabb bejegyzéssel jövünk, amelyben összegyűjtjük a 10 legolvasottabb bejegyzést a Bosch Magyarország Blogon, így azt is megtudhatod, mi érdekelte igazából a magyarországi autószerető közönséget.