A Bosch kétévente sajtónyilvános esemény keretében mutatja be legfrissebb járműipari technológiai fejlesztéseit a Stuttgarthoz közeli Boxbergben. A 2015-ös eseményről blogunkon is tudósítunk.
Stuttgarttól 90 kilométerre vagyunk, a Bosch boxbergi tesztpályáján, ahol most mutatják be a legújabb Bosch járműipari fejlesztéseket. A tesztpálya teljes területe 94 hektár, ami majdnem 100 focipályának felel meg, ebből 24 hektárt foglalnak el a különféle pályák. A Bosch tesztjeinek titkaiba csak nagyritkán és külön engedéllyel lehet bepillantani, ez a terep elsősorban mérnökök és tesztpilóták paradicsoma.
A tesztpályák mellett hat műhely, szemináriumi és konferencia terem, állandó szolgálatot teljesítő mentős és tűzoltó flotta található a boxbergi komplexumban, mert minden, a járművekbe épített, járművekkel kapcsolatos Bosch-fejlesztés tesztelése itt történik.
A tesztpályákat a járműtechnológiai fejlesztések teljes palettájának valósághű körülmények közötti kipróbálása céljából alakították ki. A féktesztelő pályákon eltérő jellegű útfelületekkel találkozhatunk, többek között aszfalt-, bazalt-, beton- és csempeborítású, valamint vízzel elárasztott felületeken tesztelik és nyúzzák a fékrendszereket. Az éleskanyar-pálya több, eltérő élességű kanyart, úthajlatot, szintátmenetet tartalmaz; itt vetik be elsőként a különféle vezetésdinamikai rendszereket, például az ABS-t és az ESP-t. A járműdinamikai pálya kör alakú, 300 méteres átmérőjű, sík, kátyúmentes aszfalttal borított terület. A rövid szakaszonként útjelzőkkel tűzdelt pályán számos sávváltó manőver végrehajtható. A zajtesztelő pálya DIN ISO szabvány szerinti zajmérésre alkalmas, zajmérő készülékkel felszerelt.
A tesztpilóták kedvence az ovális főpálya, ahol a felső sebességhatárt a technika tudása húzza meg. Sebességmérőkkel és kijelző berendezésekkel szerelték fel, három, egyenként 3,75 méter széles sávot, illetve egy 3 méteres leállósávot tartalmaz. Az egysávos úton kilenc különböző hepehupás útfelület található, amelyen bármilyen futómű- és fékfejlesztés meg tudja mutatni igazi képességeit.
A dombos pályák a kipörgésgátló és a lejtőn fékezés tesztelésére alkalmasak. A szakaszon 5, 10, 15 illetve 20 százalékos lejtős pályák vannak. A vizes pályákon tesztelhetjük, hogy mennyire bírja az autó elektronikus rendszere a felfröccsenő vizet. Az úgynevezett „sekély medence” 100 méter hosszú, legfeljebb 30 centiméter mély vízzel, a „mélymedence” 30 méter hosszú, akár 1 méter mélységű vízzel borítva.
Idén a Bosch jövőbe mutató fejlesztései népesítik be a boxbergi tesztpályát. A dízel és benzines technológia már főképp hibridhajtási rendszerekbe integrálva győz meg bennünket arról, hogy nem a múlté. A tesztpilóták dolgát a pályákon mind gyakrabban az automatizált vezetési rendszerek végzik el, és megismerkedhetünk a hálózatba kapcsolt közlekedés gyakorlati megoldásaival is.
Izgalmas lehet ezen a pályán dolgozni.
Bizony az… a legfrissebb fejlesztések és a legfrissebb járművek. Az autószerető emberek igazi földi paradicsoma… 🙂
Nahát, nahát, a Bosch a Teslát is kezelésbe vette, szuper!
Valójában a kezdetektől „benne van a kezünk” a Tesla projektjeiben, hiszen számos alkatrészt már eddig is mi szállítottunk számukra!
Itt szeretnék dolgozni
Érdemes folyamatosan figyelni a Bosch nemzetközi karrier oldalát (http://www.bosch.com/en/com/career/career.html), mert időnként el lehet csípni egy-egy álommunkát!