Különleges kihívással nézett szembe nemrég az oldtimer autókra szakosodott Bosch Classic csapata. Két olyan, közel százéves Mercedes-Benz személyautóhoz tervezett és gyártott önindítót, amelyekhez nem állt rendelkezésre eredeti tervrajz és pótalkatrész sem. A feladat sikerült, az alkatrészek minden próbát kiálltak.
A klasszikus autók tulajdonosai nem sokkal ezelőttig gyakran szembesülhettek azzal a problémával, hogy a több évtizeddel korábban gyártott járműveikhez nem lehet sem eredeti, sem utángyártott alkatrészeket vásárolni, sokszor még hosszas keresgélést követően sem. És persze az is problémás lehetett sokaknak, hogy megfelelő szervizt találjanak autójuknak. Éppen ezért hirdette meg vállalatunk Bosch Classic néven azt a programot, amely a veterán autók rajongóinak és tulajdonosainak szól. Így nem probléma többé az alkatrészutánpótlás és szervizelés.
Nincs lehetetlen
Mérnökeink bármennyire felkészültek és elszántak, azért akadnak olyan oldtimer járművekkel kapcsolatos feladatok, amelyek még nekik is komoly fejtörést okoznak. Ilyen kihívást jelentett a két említett Mercedes-Benz, egy élénkpiros 1930-as SS és egy fehér,1928-as SSK felkészítése az Olaszországot Bresciától Rómáig átszelő Mille Miglia (ezer mérföld) elnevezésű versenyre. Az 1609 kilométer megtétele hegyi utakon keresztül még egy új autóval is kihívás lehet, a klasszikus csillagosok felkészítése azonban még körültekintőbb munkát igényel. Ahhoz ugyanis, hogy a két oldtimer kiállja a próbát, tökéletes műszaki állapotban kellett lenniük.
Mérnökeinknek az okozta az egyik legkomolyabb erőpróbát, hogy pótolni tudják a közel száz évvel ezelőtt gyártott járművek alkatrészeit. Ezekhez a háború előtti versenyautókhoz eredeti önindítót nem tudtak beszerezni, eredeti tervrajzok sem álltak hiánytalanul rendelkezésre. Ráadásul azt sem tudták megoldani, hogy egy eredeti alkatrészt szétszerelve készítsék el a tervrajzokat, hiszen azok az autótulajdonsok, akiknek rendelkezésére állt ilyen önindító, – nem meglepő módon – nem adták oda erre a célra a járművüket.
Újból lett a régi
Alternatív megoldásra volt tehát szükség. A Bosch Classic csapata ezért egy jelenleg is gyártott önindítót felhasználva kezdett el dolgozni. Míg azonban régebben az úgynevezett fémszalagos rögzítéseket alkalmazták, addig jelenleg karimás rögzítéseket használnak, ezért alaposan újra kellett gondolni, hogyan is használható az új eszköz egy régi gépben. A szakembereknek azonban volt egy zseniális ötlete: kifejlesztettek egy szerelőharangot az önindító köré, amely megfelel a járműspecifikus beépítési feltételeknek. Ez lehetővé tette az önindító rögzítését a Mercedes SS és az SSK motorterébe az eredeti fémszalagok segítségével.
A különleges megoldás tökéletesen bevált, még a Mille Miglia kapcsán is, pedig ez a verseny nem szűkölködik a kihívásokban. Az első két napban ugyanis végig zuhogott az eső, ami egy modern autóban ülve sem teszi kellemessé a vezetést, hát még egy tető nélküli Mercedes-Benz SS-ben, amelyre még ablaktörlő lapátokat sem szereltek, szervokormányról vagy fékrásegítőről nem is beszélve. Viszont az „új-régi” önindító minden próbát kiált, és immár hivatalos Mercedes-Benz alkatrészként is beszerezhető.
Persze nem csak a fent említett két Mercedes-Benzhez, de sok más klasszikus autóhoz is beszerezhetőek alkatrészek, hiszen a Bosch Classic nem ismer lehetetlen, ha régi járművekről van szó! Ma már több ezer alkatrészt érhető el az oldtimer autókhoz, a generátortól az ablaktörlőig. Vagy épp a „fekete akkumulátorig”, vállalatunk ugyanis képes legyártani az eredetivel tökéletesen megegyező, de a mai kor követelményeinek is megfelelő „új-régi” alkatrészeket, kiegészítőket. Az ellátás így hosszú távon is biztosított.
Mindent a klasszikus autókért!
Az autórajongók pontosan tudják, hogy a Bosch élen jár az innovatív megoldások, például a fejlett vezetéstámogató rendszerek, elektromos és hibrid hajtásláncok fejlesztésében. Eközben viszont nem felejtkeztünk el a klasszikus autók tulajdonosairól sem! Nekik hoztuk létre a Bosch Classic szolgáltatást.
Nem csak autókban vagyunk jók
Lelkes, fiatal mérnököknek már sikerült a „semmiből” megépíteni egy 1897-es De Dion-Bouton háromkerekű korhű replikáját, pedig az sem volt egyszerű feladat. A gyártási tervek beszerzésétől a speciális üzemanyagig sok minden okozott fejtörést, de végül szakembereink segítségével nekik is sikerült.