Elképesztően sikeres volt az elmúlt években a Ducati a motorsport terén. Egyetlen motorkerékpár-gyártó sem tudott ugyanis korábban győzni a MotoGP és a WorldSBK világbajnokságokban két egymást követő évben. Az olasz gyártó az eredményeket öt, kisszériás Panigale Replica modellel ünnepli, öt kiemelkedő versenyzője előtt tisztelegve.
Mindent megnyertek
A motorokat, a „Campioni in Festa” eseményt megelőző sajtótájékoztatón mutatták be. 2023 ugyanis hihetetlen év volt a Ducati számára: versenyzői megnyerték a MotoGP és a WorldSBK világbajnokságokat a 2022-es év után tavaly is. Ilyen bravúrra korábban még egyetlen motorkerékpár-gyártó sem volt képes, ráadásul a bajnoki címek mellett a MotoGP-ben a dobogót is kibérelte az olasz gyártó, mivel a második és harmadik helyet is megszerezték, valamint a WorldSSP bajnoki címet is begyűjtötték.
Öt bajnok, öt különleges modell
Persze ennyi trófea megszerzését méltó módon kell megünnepelni, éppen ezért az idei szezonra a Ducati különleges, limitált, számozott kiadású gépekkel készült. A négy Panigale V4 és a Panigale V2 modelleket az olasz csapat versenyzőiről nevezték el és a sorozatok minden egyes példányát a versenyzők eredeti autogramja teszi még egyedibbé.
Az aláírások mellett az öt replikán megtalálhatóak azon versenyzők rajtszámai is, akikről elnevezték az egyes modelleket. Így Pecco Bagnaia 63-as, Álvaro Bautista 19-es, Jorge Martín 89-es, Marco Bezzecchi 72-es és Nicolò Bulega 11-es rajtszáma díszeleg a gépeken. Az ünnepi motorkerékpárok, akárcsak az őket inspiráló versenymotorok, csak együléses változatban készülnek. Mindegyiket egy-egy alumínium kormánylemez díszíti, amelybe lézergravírozással rögzítették a modell nevét és számát, ezenkívül az ülésen látható a versenyző ismertetőjegye, éppen úgy, mint a versenymotoron.
Limitált kiadás, meglepetésekkel
A Panigale V4 Bagnaia és a Panigale V4 Bautista egyaránt sárga színű, hiszen az eredeti versenygép is ilyen fényezést kapott a futamok során. A Bagnaia nevét viselő replicából 263 darab készül, míg a Bautistáról elnevezett változatból 219 darab. A Panigale V4 R-t – amellyel Álvaro Bautista WorldSBK-világbajnok lett, és a Bagnaia nevét viselő változat is szálcsiszolt alumínium üzemanyagtartályt, szénszálas légterelőket és Marchesini világosszürke színű kovácsolt alumínium keréktárcsákat kaptak.
Az összesen 189 darab Panigale V4 Martín 2023 Racing Replica a Desmosedici GP hivatalos színeit veszi fel, és a szénszálas első sárvédő teszi még egyedibbé. A Panigale V4 Bezzecchi 2023 Racing Replica sárga és fekete festéssel kerül az új tulajdonosokhoz mindössze 72 példányban. Ez a négy Panigale V4 az „S” modell továbbfejlesztett változata, így több Bosch-alkatrészt is tartalmaz.
Különleges megoldások
A nagyszériás gépektől eltérően az ünnepi modellek Performance komponenseket kaptak, amelyek még értékesebbé és hatékonyabbá teszik őket közúton és a versenypályán egyaránt. A különleges felszereltség része még a kilenctárcsás STM-EVO SBK száraz kuplung és az Akrapovič homologizált kipufogó, amely két kilóval könnyebb, mint a Panigale standard eleme. A Brembo fékrendszert Stylema® R féknyergek és MCS főfékhenger egészíti ki, a szélvédő plexi pedig megegyezik a versenyváltozatokéval. A különleges motorokon a kipufogórendszer hőpajzsot is kapott. A generátor burkolata, a hátsó sárvédő és az első fékcsatornák pedig mind szénszálas anyagból készültek. Emellett titániummal kombinált szénszálas borítás védi az erőforrást és a lengőkart is. Szintén szénszálból készült a sebességváltó burkolata, a rendszámtáblatartó, az üzemanyagtartály fedele pedig alumíniumból van a lehető legkisebb tömeg érdekében. A GPS-modulnak köszönhetően pedig a Bosch kijelzőn a köridők és a pályán mért részidők megjelenítése is lehetséges.
A 111 példányban készülő Panigale V2 Bulega 2023 világbajnoki Replica piros-fekete színben pompázik. Ez a változat Öhlins felfüggesztéssel és lengéscsillapítóval, valamint Akrapovič verseny kipufogóval készül. Utóbbinak köszönhetően így 2,5 százalékkal sikerült megnövelni a maximális teljesítményt és 2 százalékkal a maximális nyomatékot. A lítiumion akkumulátorral együtt pedig a motor tömegét 5 kilogrammal sikerült csökkenteni. Az első és hátsó sárvédők, a láncvédő, a kuplungfedél, a lengőkart és a lengéscsillapítót védő burkolat pedig szénszálas anyagból készültek. A Panigale V2-es Bulega esetében a tükör eltávolító készlet használatával az eredeti versenygéphez megszólalásig hasonló motor varázsolható.
Bosch támogatás
Vállalatunk már évek óta együttműködik a Ducatival, ennek keretében mindig a legfejlettebb műszaki megoldásokkal látjuk el az olasz gyártó gépeit. A legerősebb modellek, vagyis a Panigale család például komoly elektronikai fejlesztéseket kapott már a 2023-as modellévre, az előrelépést egy frissített elektronikus csomag jelenti, amely tovább növeli a vezetési élményt és a teljesítményt.
Azért, hogy a különböző Panigale változatokban rejlő hihetetlen erőt kontrollálni is lehessen, valamint annak érdekében, hogy a pilóta nagyobb pontossággal tudja meghatározni a számára megfelelő elektronikus beállítást, a Panigale V4 a 2023. modellévtől megkapta az új Engine Brake Control (EBC) EVO 2 szoftvert. Ez három választható beállítást tesz lehetővé, eltérő kalibrációkkal. Az új szoftvert úgy tervezték, hogy a hátsó kerék terhelése szerint optimalizálja a fékerő intenzitását. Ezzel a megoldással a rendszer csökkenti a hátsó kerekek blokkolásának veszélyét, javítva a stabilitást és a pontosságot kanyarodáskor.