Idén az olasz luxusautókat gyártó vállalat több különleges járművel is készült alapításának 110. évfordulójára. Az MC20 szupersportautó limitált szériás és egyedivé alakított változati mellett például elkészült az utolsó, V8-as belsőégésű motorral szerelt Quattroporte.
Ahogyan a bevezetőben már említettük, az egyik születésnapi meglepetés az olasz gyártó részéről az MC20 Tributo Modenese kupé, amely a Maserati központjának, Modena városának tiszteletére készült.
Egyedi büszkeségek
Az olaszországi Stresában, a Maggiore tó varázslatos környezetében is feltűnt idén nyáron két különleges, a Maserati Fuoriserie program keretében tervezett jármű. Ezeket az egyedileg átalakított autókat újdonsült amerikai tulajdonosuk itt vehetett át és próbálhatott ki.
Az egyik jármű az utolsó, V8-as belsőégésű motorral készült limuzin – amelyet Quattroporte Grand Finale névre kereszteltek. A másik, az MC20 Iris szupersportkocsi, amelynek elnevezése utal a szivárvány összes színére.
Méltó búcsú a V8-as motortól
A Quattroporte Grand Finale külseje az elegáns Blu Nobile színben pompázik, a karosszéria-készlet szénszálból, a féknyergek pedig szálcsiszolt alumíniumból készültek. Az utolsó Quattroporte, megkapta az ikonikus, 572 lóerős V8-as motort, amelyet többé már nem forgalmaznak. Azonban nem csak emiatt különleges ez az autó, számos finom megoldás teszi egyedivé. Például a szélvédőre és a vezető oldali ajtó belsejébe az autó azonosítószámát nyomták: 999999. Emellett egyedi burkolatot is készítettek az erőforrásra, amelyen a Fuoriserie csapat és a projekten dolgozó mérnökök aláírása díszeleg.
A belső terek az aprólékos olasz kézművesség és a neves mesterek előtt tisztelegnek, hogy a kiváló minőségű anyagokat feldobják és megfeleljenek az ügyfél különleges kéréseinek: ezek közé tartozik az egyedi kormánykerék, a barna ajtópanelek, a fekete bőrrel bevont A-oszlop, a szigonyos logó fekete öltésekkel a fejtámlán, valamint a bőrrel bélelt csomagtartó. A középen elhelyezett különleges „Grand Finale” jelvény és az ugyanezzel a felirattal ellátott küszöbök pedig jellegzetes és más modellekkel összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöznek a Quattroporte Grand Finale modellnek.
Autó a szivárvány minden színében
Az MC20 Iris egy másik nagyon különleges autó. Legszembetűnőbb ismertetőjegye a szivárvány (írisz) színű fényezés, ami az ügyfél által személyesen kiválasztott, domináns motívum.
Az utastérben az AI Aqua Rainbow szín kiemeli a varrásokat, amelyek a kartámaszon, a középső részen és a kormánykeréken szolgálnak jellegzetességként. Az ajtókárpitot a lézervágott „MC20 Iris” felirat díszíti; az AI Aqua Rainbow szín visszaköszön a varrásokban, a motortérben és a csomagtartóban is. Ebben a különleges, exkluzív, kifinomult részletekkel teli kivitelben az MC20 egy olyan autó lett, amely egyesíti a Maserati hagyományait és az előremutató megoldásokat.
Amerikába mentek
Nemcsak Olaszországban, hanem Amerikában is megünnepelte születésnapját a márka. A Maserati Classiche észak-amerikai képviseletének megnyitását ugyanis egy különleges járművel, az MC12 Special Edition modellel köszöntötték. Ráadásul nemcsak ezt a járművet vitték át a tengerentúlra, hanem a teljesen elektromos hajtású Folgore-családot is. Szintén az észak-amerikai piacra lépés alkalmából mutatták be először a közönségnek az MC20 Icona Special Series modellt, amelyből világszerte csak 20 darab kerül forgalomba. Ezt a különleges járművet az MC12 Stradale által inspirált különleges fényezéssel kínálják, fehér (Bianco Audace Matte) és kék (Blu Stradale) színben. A Maserati Fuoriserie logója az autó oldalán, a hátsó kerekek melletti alsó panelen, az olasz zászló pedig az ajtón, az MC20 felirat alatt helyezkedik el.
A 2023-ban bemutatott MCXtrema is „átkelt” az óceánon. A kizárólag pályára szánt „fenevad” első ügyfélnek gyártott példánya a Laguna Seca-i versenypályán mutatta meg mit tud. A V6-os, 3 literes twin-turbo Nettuno motor, a Maserati vezető tesztpilótája, Andrea Bertolini segítségével kelt életre a pályán.
A Bosch nélkül nem menne így
A Bosch és a Maserati között már több évtizede tart az együttműködés. Így nem meglepő, hogy a legtöbb Maseratiban megtalálhatóak vállalatunk fejlesztései is. Az MC20 szuperautóban például nemcsak a kormánymű, a motor vezérlőegysége (ECU) vagy a járművek első és hátsó lökhárítóján elhelyezett, parkolási manővereket segítő ultrahangos érzékelők érkeznek cégünktől, hanem a hálózatba kapcsolt gyártósorokat is felszerelték cégünk NEXO akkus csavarbehajtóival. Ezeken a moduláris gyártósorokon a munka legnagyobb részét automatizálták. Ma már több mint 120 000 gép és több mint 250 000 eszköz, például integrált kamera vagy robot dolgozik a Bosch gyártósoraihoz kapcsolódva.
És ezzel még közel sincs vége a Bosch – Maserati kapcsolatnak. Egy, akár 320 kilométer/órás sebesség felett száguldó autó esetében még nagyobb jelentősége lehet annak, hogy a szélvédő mindig tiszta maradjon és a kilátást ne zavarja semmi. Arról, hogy nagy sebességnél szakadó esőben vagy poros úton is jól lehessen látni, vagyis tiszta legyen a szélvédő, szintén a Bosch legújabb fejlesztései gondoskodnak. Ez a rendszer képes elrejteni az ablaktörlő karokat és lapátokat a gépháztető alá. Ezen túlmenően az optimalizált szélvédőtisztítás érdekében a Maserati Grecale modellek megkapták a Bosch Jet Wiper ablaktörlőket is. Ezek fúvókái az adott pillanatban éppen szükséges mennyiségű folyadékot permetezik közvetlenül a lapátok elé, így még takarékosabban és hatékonyabban működnek, mint más rendszerek. Ráadásul a fúvókák fűthetőek is, így még fagyos időben is gond nélkül működnek.