Meghódíthatod a technikás hegyi terepeket, könnyedén leküzdheted a meredek emelkedőket, és feszegetheted a saját határaidat! Mindezt a továbbfejlesztett, személyre szabható és új funkciókkal bővített Performance Line CX Bosch eBike rendszer segítségével.
Négy stílus, négy üzemmód
Minden kerékpárosnak megvannak a saját igényei. Van, akinek az a legfontosabb, hogy minél nagyobb tempóban küzdje le a legmeredekebb emelkedőket is, van, aki a kanyargós, technikás szakaszokon szeretne minél lendületesebben haladni és persze olyan is akad, aki minél nagyobb távolságot tenne meg adott napon. A Bosch eBike Systems új Performance Line CX-R hajtáslánca minden eshetőséghez ideális választás.
Tervezésekor a mérnökök nem kötöttek kompromisszumokat az anyagok, a szoftver és az érzékelőtechnológia terén, lehetővé téve ezzel a tapasztalt bringások számára, hogy felfedezzék és feszegessék képességeik határait. Négy finomhangolt, dinamikus vezetési mód áll rendelkezésükre: Tour+, eMTB, eMTB+ és Race. Ezek az eBike Flow alkalmazásban az egyedi igényekhez alkalmazkodva tovább hangolhatók.

Hosszabb távra tökéletes
A Tour+ és az eMTB üzemmód kevésbé terheli a rendszert, így nagyobb hatótávolságot biztosít. Elsősorban azoknak jó választás, akik megelégszenek a nyugodtabb tempóval, cserébe az akár egész napos rásegítésért.
EMTB+, a kontrollált erő

Azoknak, akik nagyobb tempót szeretnének diktálni, az egyik választási lehetőség az új eMTB+. Ez a fokozat szintén teljes kontrollt biztosít, áthidalva az eMTB és a Race üzemmód közötti szakadékot. A Dynamic Control funkciónak köszönhetően mindig pontosan szabályozható. Az üzemmódban a hajtásrendszer intelligensen vált – a helyzettől függően – a Dynamic Control és a megszokott, közvetlen reakció között. Akárcsak a Race módban, az eMTB+ módban is finomhangolhatók a paraméterek az eBike Flow alkalmazásban.
Vigyázz, kész, Race!
Azok, akik közvetlen erőátvitelre és maximális rásegítésre vágynak, választhatják a kizárólag a Performance Line CX-R-hez elérhető Race üzemmódot. Ennek legfontosabb jellemzői a maximális teljesítmény, a villámgyors reakció, a precíz irányíthatóság. Az üzemmód akár 100 newtonméter (Nm) nyomatékot, 750 watt (W) teljesítményt és a pedálbevitel akár 400 százalékos támogatását kínálja. Ráadásul az élsportolók segítségével kifejlesztett meghajtóegység az űrkutatásból és a versenyzésből származó csúcstechnológiás anyagokkal büszkélkedhet. Kis tömege mellett kiemelkedő minőségű szenzortechnológiával rendelkezik. Ez utóbbi biztosítja, hogy a meghajtóegység ezredmásodpercek alatt reagáljon a pedálbemenetre. Ráadásul a különösen nehéz szakaszokon, például köves talajon, az Extended Boost további rásegítést biztosít.
Személyre szabottan
A gyárilag előre meghatározott üzemmódok mellett az eBike Flow alkalmazás szoftverfrissítésével már egyénileg is be lehet állítani a hajtásláncot. Így a felhasználók például kedvükre növelhetik a meghajtóegység teljesítményét. Egy csúszkával a rásegítési teljesítményt az alap 600 wattos (W) értékről 750-re lehet állítani, míg a maximális nyomatékot 85 newtonméterről (Nm) 100-ra.
Persze fontos szem előtt tartani, hogy a magasabb értékek jobban megterhelik a mechanikai alkatrészeket, és a hatótávolságot is befolyásolják. A Performance Line CX teljesítményfrissítése ingyenesen letölthető a kompatibilis eBike kerékpárokra (BDU384Y). Fontos azonban kiemelni, hogy a maguk a kerékpárgyártók határozzák meg azokat a maximális értékeket, amelyeken belül a tulajdonosok elvégezhetik a beállításokat.
Strapabíró tervezés
A meghajtóegység űrszürke színű, porszórt magnézium háza minden eddiginél tartósabb, míg a korrózióálló titán forgattyústengely és a kerámia golyóscsapágyak mindössze 6 kilóra csökkentik a tömegét. Annak érdekében, hogy a Performance Line CX-R minden körülmény között pontosan adja le a teljesítményt, a szenzorok másodpercenként akár ezerszer is mérik mit csinál a felhasználó. Az inerciális érzékelők (IMU) mérik a gyorsulást, valamint a forgási sebességet is, és felismerik a dőlésszögeket, valamint a rezgéseket. A terepen ez különösen fontos.

Az első elektromos hegyi kerékpárok az új Performance Line CX-R modellel szerelve várhatóan 2025 őszétől lesznek elérhetők.
Kiox 400C: minden körülmények között
Teljesítmény, pulzusszám, sebesség, szintkülönbség: az eBike tulajdonosok valós időben láthatják a legfontosabb adatokat, kézi beavatkozás nélkül, a jármű vázába integrált kijelzőn keresztül. A Kiox 400C dinamikus képernyőjén megjelenített adatok a helyzettől függően automatikusan változnak. Például a szintemelkedést mutatja, amikor a kerékpáros felfelé halad, a sebesség pedig akkor látható, amikor lefelé gurul. Persze a különböző beállítások testre szabhatók az eBike Flow alkalmazásban. Ráadásul a gombok segítségével a kijelző manuálisan is működtethető, a Mini Remote funkció pedig a biztonságos és kényelmes kezelést közvetlenül a kormányról is elérhetővé teszi. Segítségével a kormány elengedése nélkül kapcsolhatjuk a világítást, a Walk Assist és a Hill Start funkciók vezérlését.
Az akár 1000 cd/m² fényerőt produkáló, borotvaéles képet biztosító kijelző automatikusan alkalmazkodik a környezet fényviszonyaihoz, így még közvetlen napsütésben is könnyen olvasható és tükröződésmentes marad. A navigációs kijelző emellett pontos útvonalvezetést is lehetővé tesz. Egy másik okos funkció a Kiox 400C védett USB-C töltőcsatlakozója, amely külső eszközök, például okostelefonok áramellátására használható.
Fékezés, biztonságosan
A Bosch eBike ABS és a Bosch eBike ABS Pro blokkolásgátlók (ABS) biztonságossá teszik a használók számára a kerékpározást. Az ABS szoftverét a Bosch mérnökei tovább optimalizálták, így az még pontosabban szabályozza a féknyomást. A meghajtóegységben található új érzékelő méri a kerékpár dőlésszögét is, ezért az eszköz ki tudja számítani, hogy mikor fenyeget vészhelyzet. Így még könnyebben megakadályozható, például az, hogy a kerékpár átforduljon az első kerék tengelyén egy hirtelen fékezés miatt.
Teker tovább problémamentesen
Sokan tapasztalhatták már, hogy amikor egy kis tekerés után újra pedálozni kezdenek, az utolsó sebességfokozat már nem alkalmas a tovább haladásra. Vagy túl nehéz a pedálérzet, vagy az ellenállás hiányát érezni. Ezt a problémát segít áthidalni az új, „automatikus váltás” funkció. Az első pedálmozdulatkor a rendszer automatikusan a megfelelő fokozatba kapcsol az eShift segítségével.

A túl nehéz, vagy épp a túl könnyű pedálérzet leküzdésében segíthet az eShift névre keresztelt automatikus sebességváltás
Az idei modellévre is sok újdonság érkezett, sőt a korábbi rendszerek egy része is kompatibilis a frissítések bizonyos funkcióival. Az eBike tehát tovább fejlődik, ennek legnagyobb nyertesei pedig maguk a felhasználók.