Bár a teleink egyre enyhébbek, a járművek pedig egyre korszerűbbek, mégis fokozott igénybevételt jelent autóink számára a leghidegebb évszak. Szerencsére a mai gépkocsik már nem igényelnek olyan alapos felkészítést, mint hajdan, néhány dolgot azonban mindenképpen érdemes ellenőrizni. A Bosch Car Service hálózat szakemberei most segítenek, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket.
Manapság már természetesnek kell(ene) lennie a leggyakrabban hangoztatott, vitathatatlanul fontos lépésnek a tél beállta előtt: a téli gumiabroncsok felszerelésének. A kifejezetten a hideg és téli körülményeknek megfelelően kifejlesztett mintázatú és alapanyagú abroncsok jelentősen fokozzák a közlekedésbiztonságot, ezért semmiképpen nem feledkezhetünk meg róluk. Ha problémát okoz a levetett abroncsok tárolása, a legtöbb műhely vállalja a nyári papucsok átteleltetését is. Ha otthon, a garázsban el tudjuk helyezni az abroncsokat, figyeljünk a helyes tárolásra, mert a gondatlanság a gumik károsodását okozhatja. Száraz helyen tároljuk az abroncsokat, lehetőleg napfénytől védve. Keréktárcsára szerelve az ajánlatos glicerines vagy gumiápolós kezelés után felfüggeszthetjük, vagy akár egymásra is fektethetjük a kerekeket, felni nélkül azonban csak állítva tárolhatók az abroncsok, és az acélszálak megnyúlásának elkerülése érdekében két-három hetente célszerű átforgatni őket.
Szintén elengedhetetlen a folyadékok ellenőrzése, hiszen a megfagyott ablakmosó, vagy hűtőfolyadék nem csupán bosszúságot, de komoly anyagi kárt is okozhat. A hűtőrendszert legalább -25 Celsius fok dermedéspontú, megfelelő minőségű folyadékkal töltessük fel, a szervizben. Ha szükséges, fagyálló koncentrátum utántöltésével, illetve az időnként egyébként is javasolt teljes hűtőfolyadék-cserével állíthatjuk be a kívánt szintet.
Ellenőrizzük az ablaktörlő lapátok állapotát is, hiszen télen sokkal többet megyünk ködös, nyálkás, nedves időben, tehát gyakrabban lesz koszos a szélvédő, és mivel korábban is sötétedik, egyáltalán nem mindegy, hogyan törölnek a lapátok. Amennyiben csíkozva, vagy nagyobb felületet kihagyva tisztítják csak a szélvédőt, feltétlenül cseréljük ki azokat, hiszen a havas, jeges ablakokkal már biztosan nem boldogul majd. Ez pedig akár balesetveszélyes is lehet, hiszen ha nem észleljük időben a problémás közlekedési szituációt, az bizonyos szituációkban ugyanolyan következményekkel járhat, mintha nem működik megfelelően az üzemi fék. Ennek kapcsán egyébként az is fontos, hogy óvjuk az ablaktörlő lapátokat a felfagyástól, mert az tönkre teheti azokat, sőt extrém esetben akár az ablaktörlő kar, vagy a motor amortizációját is okozhatja.
Az ablakmosó tartályába télen kizárólag téli ablakmosó folyadékot töltsünk. Ezenkívül érdemes plusz készletet tartani az autóban, és javasoljuk, hogy egy kis seprű, egy jégkaparó, némi jégoldó, valamint vontatókötél és mély hó esetére egy hólánc is kapjon helyet a csomagtartóban. A hólánc használatát célszerű otthon begyakorolni, hogy szükség esetén már könnyedén fel tudjuk helyezni a kerekekre. Az igazán rutinosak egy zacskó homokot, útszóró sót vagy gyékényt is hordanak autójukban, amivel kisegíthetik a bajból elakadt kocsijukat. A legrosszabb esetben a vontatókötélre és egy meleg takaróra is szükség lehet. A jégkaparó mellé pedig nem árt egy kesztyű sem, hiszen az utcán parkoló autók szélvédőjének reggeli kapargatása e nélkül bizony igen kellemetlen feladat. Szintén a „csillaggarázsos” kocsikat fenyegeti leginkább a zárak lefagyása, amin az igen praktikus, kis kiszerelésű jégoldó zárolajozóval segíthetünk. Vigyázat, ezt soha ne az autóban tartsuk!
Ha bejutottunk az autóba, néhány kellemetlenség még mindig várhat ránk, hiszen például az akkumulátor, vagy akár a világító berendezések is tudnak kellemetlen meglepetéseket okozni. Erre viszont már egy következő fejezetben térünk ki.