
Hasznos információkat biztosít az autósoknak, például a közeli látnivalókról. Bevételi forrás a járműgyártóknak, hirdetési felület megformálásával: ezeket kínálja egyszerre a 4screen interaktív platform. A Bosch által is támogatott projekt már több járműgyártó figyelmét is felkeltette.
Merre található a legközelebbi, éppen nyitva tartó parkolóház, benzinkút, étterem vagy bevásárlóközpont? Milyen látnivalókat érdemes megnézni az utazás során? Többek között ezekre a kérdésekre válaszol a 4screen által létrehozott interaktív platform, amely a járművek központi és navigációs képernyőjébe integrálható. Az autóban utazóknak tehát egy új, hasznos natív szolgáltatás lehet ez, a gyártóknak pedig egy eddig kiaknázatlan bevételi forrás az értékesített hirdetések által.
Kapcsolat hirdetők és autósok között
Világszerte több mint 100 millió hálózati kapcsolattal rendelkező autó közlekedik az utakon. Ezek mindegyikét átlagosan napi egy órát használják, így a járművekben lévő környezet a digitális média egyik legnagyobb kiaknázatlan területe. A több mint 200 valós idejű járműadathoz hozzáférve soha nem látott mértékben lehet az adott pillanathoz igazodó szolgáltatási kínálatot kialakítani. Miközben az autógyártók új digitális bevételi forrásokat keresnek, a 4screen platformja pont ezt segít kiaknázni.

Az autókban megjelenő hatalmas kijelzők egészen új lehetőségeket nyitnak a gyártók és a felhasználók számára is
Már jelenleg is több autómárkába integrálva és több millió csatlakoztatott járműhöz hozzáférve a 4screen ugyanis a világ első interaktív platformját hozta létre. Ez az autó gyári képernyőjén keresztül közvetlenül összeköti a vállalkozásokat az autóban utazó ügyfelekkel.
Az autós marketing úttörőjeként a platform hatékony új csatornát kínál a szolgáltatóknak, hogy több millió járművet érjenek el. Ezzel lehetővé teszi az autógyártók számára a skálázható digitális bevételek kiaknázását, és javítja az autóban utazók élményét is.
Mit találunk a közelben?
A szolgáltatásnak köszönhetően például egy város központjába tartó autós és utasai valós idejű ajánlatokat kaphatnak a közeli parkolóházakról, töltőállomásokról vagy kávézókról.
Ezt eddig legtöbbször a mobilkészülék segítségével keresték meg a felhasználók, most viszont az autó fedélzeti rendszere segít. A 4screen tehát hasznos, nem zavaró információkat jelenít meg közvetlenül a központi vagy navigációs képernyőkön, összhangban a sofőrök biztonságára és adatvédelmére vonatkozó előírásokkal. Az utólagosan telepíthető alkalmazásokkal ellentétben a 4screen platformját integrálni lehet a jármű natív rendszereibe, vagyis nincs szükség letöltésre, beállításra.
Már két kontinenst meghódított
A 2020-ban Münchenben alapított 4screen az utóbbi években rendkívüli növekedést ért el, és vezető pozíciót vívott ki magának a vezető-interakció és az autóadatok monetizálása területén. A platform jelenleg 12 országban működik Európában és Észak-Amerikában, és 15 vezető globális autómárka operációs rendszerébe integrálták már.
A 4screen platformja márkafüggetlen, így zökkenőmentes skálázhatóságot biztosít, miközben az autógyártók natív felhasználói felületét használja, hogy a járművezetők számára élményt és hasznos információkat nyújtson.
A Bosch is beszállt az üzletbe
Erre az üzleti logikára építve a 4screen B sorozatával globális terjeszkedésre készül – elsősorban az Egyesült Államokban – és a platformot a növekvő keresletnek megfelelően bővíti majd. A vállalat nemrég sikeresen lezárta 21 millió dolláros B sorozatú finanszírozási körét, ami felgyorsítja a globális terjeszkedését. Ezzel a szolgáltatását új piacokra és termékkategóriákra terjeszti ki.
A fókusz tehát most egyrészt az új piacokra való belépésen, másrészt pedig a technológián, az adatok fejlesztésén, valamint az autógyártókkal való együttműködés elmélyítésén van. Pontosan ezt a célt támogatják a B sorozatú finanszírozási körhöz csatlakozó új befektetők is: a Bosch Ventures, a NewRoad Capital Partners és a Bayern Kapital. Az említett cégek ráadásul mélyreható szakértelemmel is rendelkeznek az említett területeken.