Skip to main content
 
Technológia

Szigonyos születésnapi meglepetések

2024-11-05 No Comments 19 perc olvasási idő
Szigonyos születésnapi meglepetések

Idén az olasz luxusautókat gyártó vállalat több különleges járművel is készült alapításának 110. évfordulójára. Az MC20 szupersportautó limitált szériás és egyedivé alakított változati mellett például elkészült az utolsó, V8-as belsőégésű motorral szerelt Quattroporte.

Ahogyan a bevezetőben már említettük, az egyik születésnapi meglepetés az olasz gyártó részéről az MC20 Tributo Modenese kupé, amely a Maserati központjának, Modena városának tiszteletére készült.

A Modenese igencsak különleges jelenség

A Modenese igencsak különleges jelenség

Egyedi büszkeségek

Az olaszországi Stresában, a Maggiore tó varázslatos környezetében is feltűnt idén nyáron két különleges, a Maserati Fuoriserie program keretében tervezett jármű. Ezeket az egyedileg átalakított autókat újdonsült amerikai tulajdonosuk itt vehetett át és próbálhatott ki.

Az egyik jármű az utolsó, V8-as belsőégésű motorral készült limuzin – amelyet Quattroporte Grand Finale névre kereszteltek. A másik, az MC20 Iris szupersportkocsi, amelynek elnevezése utal a szivárvány összes színére.

Quattroporte Grand Finale
MC20 Iris

Méltó búcsú a V8-as motortól

A Quattroporte Grand Finale külseje az elegáns Blu Nobile színben pompázik, a karosszéria-készlet szénszálból, a féknyergek pedig szálcsiszolt alumíniumból készültek. Az utolsó Quattroporte, megkapta az ikonikus, 572 lóerős V8-as motort, amelyet többé már nem forgalmaznak. Azonban nem csak emiatt különleges ez az autó, számos finom megoldás teszi egyedivé. Például a szélvédőre és a vezető oldali ajtó belsejébe az autó azonosítószámát nyomták: 999999. Emellett egyedi burkolatot is készítettek az erőforrásra, amelyen a Fuoriserie csapat és a projekten dolgozó mérnökök aláírása díszeleg.

A fényezés extrém és elegáns is egyben

A fényezés extrém és elegáns is egyben

A belső terek az aprólékos olasz kézművesség és a neves mesterek előtt tisztelegnek, hogy a kiváló minőségű anyagokat feldobják és megfeleljenek az ügyfél különleges kéréseinek: ezek közé tartozik az egyedi kormánykerék, a barna ajtópanelek, a fekete bőrrel bevont A-oszlop, a szigonyos logó fekete öltésekkel a fejtámlán, valamint a bőrrel bélelt csomagtartó. A középen elhelyezett különleges „Grand Finale” jelvény és az ugyanezzel a felirattal ellátott küszöbök pedig jellegzetes és más modellekkel összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöznek a Quattroporte Grand Finale modellnek.

Autó a szivárvány minden színében

Az MC20 Iris egy másik nagyon különleges autó. Legszembetűnőbb ismertetőjegye a szivárvány (írisz) színű fényezés, ami az ügyfél által személyesen kiválasztott, domináns motívum.

Az utastérben az AI Aqua Rainbow szín kiemeli a varrásokat, amelyek a kartámaszon, a középső részen és a kormánykeréken szolgálnak jellegzetességként. Az ajtókárpitot a lézervágott „MC20 Iris” felirat díszíti; az AI Aqua Rainbow szín visszaköszön a varrásokban, a motortérben és a csomagtartóban is. Ebben a különleges, exkluzív, kifinomult részletekkel teli kivitelben az MC20 egy olyan autó lett, amely egyesíti a Maserati hagyományait és az előremutató megoldásokat.

Autó a szivárvány minden színében

Amerikába mentek

Nemcsak Olaszországban, hanem Amerikában is megünnepelte születésnapját a márka. A Maserati Classiche észak-amerikai képviseletének megnyitását ugyanis egy különleges járművel, az MC12 Special Edition modellel köszöntötték. Ráadásul nemcsak ezt a járművet vitték át a tengerentúlra, hanem a teljesen elektromos hajtású Folgore-családot is. Szintén az észak-amerikai piacra lépés alkalmából mutatták be először a közönségnek az MC20 Icona Special Series modellt, amelyből világszerte csak 20 darab kerül forgalomba. Ezt a különleges járművet az MC12 Stradale által inspirált különleges fényezéssel kínálják, fehér (Bianco Audace Matte) és kék (Blu Stradale) színben. A Maserati Fuoriserie logója az autó oldalán, a hátsó kerekek melletti alsó panelen, az olasz zászló pedig az ajtón, az MC20 felirat alatt helyezkedik el.

Mindössze 20 darab készül belőle
Egyedi ismertetőjegyek

A 2023-ban bemutatott MCXtrema is „átkelt” az óceánon. A kizárólag pályára szánt „fenevad” első ügyfélnek gyártott példánya a Laguna Seca-i versenypályán mutatta meg mit tud. A V6-os, 3 literes twin-turbo Nettuno motor, a Maserati vezető tesztpilótája, Andrea Bertolini segítségével kelt életre a pályán.

Az MCXtrema nem mindennapi jelenség
A képen „elrejtettünk” egy Bosch alkatrészt

A Bosch nélkül nem menne így

A Bosch és a Maserati között már több évtizede tart az együttműködés. Így nem meglepő, hogy a legtöbb Maseratiban megtalálhatóak vállalatunk fejlesztései is. Az MC20 szuperautóban például nemcsak a kormánymű, a motor vezérlőegysége (ECU) vagy a járművek első és hátsó lökhárítóján elhelyezett, parkolási manővereket segítő ultrahangos érzékelők érkeznek cégünktől, hanem a hálózatba kapcsolt gyártósorokat is felszerelték cégünk NEXO akkus csavarbehajtóival. Ezeken a moduláris gyártósorokon a munka legnagyobb részét automatizálták. Ma már több mint 120 000 gép és több mint 250 000 eszköz, például integrált kamera vagy robot dolgozik a Bosch gyártósoraihoz kapcsolódva.

A gyártósoron Bosch szerszámokkal dolgoznak az autóépítők

A gyártósoron Bosch szerszámokkal dolgoznak az autóépítők

És ezzel még közel sincs vége a Bosch – Maserati kapcsolatnak. Egy, akár 320 kilométer/órás sebesség felett száguldó autó esetében még nagyobb jelentősége lehet annak, hogy a szélvédő mindig tiszta maradjon és a kilátást ne zavarja semmi. Arról, hogy nagy sebességnél szakadó esőben vagy poros úton is jól lehessen látni, vagyis tiszta legyen a szélvédő, szintén a Bosch legújabb fejlesztései gondoskodnak. Ez a rendszer képes elrejteni az ablaktörlő karokat és lapátokat a gépháztető alá. Ezen túlmenően az optimalizált szélvédőtisztítás érdekében a Maserati Grecale modellek megkapták a Bosch Jet Wiper ablaktörlőket is. Ezek fúvókái az adott pillanatban éppen szükséges mennyiségű folyadékot permetezik közvetlenül a lapátok elé, így még takarékosabban és hatékonyabban működnek, mint más rendszerek. Ráadásul a fúvókák fűthetőek is, így még fagyos időben is gond nélkül működnek.

Nagy tempónál, esőben mutatkozik meg igazából a mérnöki tervezés fontossága

Nagy tempónál, esőben mutatkozik meg igazából a mérnöki tervezés fontossága