Mai szemmel csupán egyszerű termékbővítés, akkoriban azonban jelentős mérföldkő volt a Bosch életében, amikor megkezdődött a gépjármű világítási rendszerek gyártása. A cég ugyanis ezzel a lépéssel alapozta meg univerzális, egyben megkerülhetetlen autóipari beszállító pozícióját, több mint száz évvel ezelőtt. Aztán a folytatás is jól sikerült, hiszen több forradalmi újdonság fűződik a cég nevéhez ezen a téren is.
Az 1910-es évek elejéig a Bosch gyakorlatilag csak egyetlen termékre összpontosított és kizárólag gyújtásrendszereket gyártott gépjárművekhez. Ez az egy lábon állás azonban kezdett idővel nagyon kockázatos üzleti modellé válni, ezért 1913-ban a vállalat elkezdett autóipari világítási rendszereket, vagyis izzókat, generátorokat és akkumulátorokat is forgalmazni – ezzel a lépéssel pedig megalapozta jövőbeni sikereit.
A döntés – mint oly sokszor a Bosch életében – épp a megfelelő pillanatban született, ugyanis ekkoriban kezdték el a fejlettebb országokban kötelezővé tenni a világítást a gépjárműveken: először az Egyesült Államokban és Németországban születtek erre vonatkozó előírások, majd fokozatosan mindenhol megkövetelték ezt. A Bosch által forgalmazott világítástechnikai eszközök elterjedését az is segítette, hogy jóval korszerűbbek voltak, mint a huszadik század elején használt karbid- és acetilén világítás. Egyrészt ugyanis nagyobb fényerővel világítottak, másrészt jóval egyszerűbb volt fel- illetve lekapcsolni a Bosch-rendszert, mint az akkoriban használatos gázlámpákat.
A világítástechnikában forradalmi újításnak számított Robert Bosch ötlete, amely azon alapult, hogy a mérnökök generátort kezdtek el használni, hiszen így az energiaforrásként csak korlátozott ideig használható akkumulátorokat járó motor mellett folyamatosan lehetett tölteni. Az üzlet fellendülésével, 1922-től a cég már saját gyártású akkumulátorokat értékesített, az addig más gyártóktól vásárolt darabok helyett.
Azonban nem csupán ezek a megoldások tették sikeressé a Bosch termékeit: addig az ügyfeleknek maguknak kellett megvásárolniuk a különböző eszközöket, ha világítást akartak autójukra. A Bosch gépjármű világítási rendszere ezzel szemben sokkal egyszerűbben, egyetlen forrásból beszerezhető volt, a vásárlók pedig biztosak lehettek abban, hogy az összes alkatrész tökéletesen illeszkedik egymáshoz. Ráadásul a Bosch-műhelyek azok telepítését is elvégezték, ha az ügyfél kérte. A sikereknek köszönhetően 1921-től már motorkerékpárokhoz, majd 1923-tól kerékpárokhoz is gyártott a cég világítási rendszereket. Ezeket a termékeket az 1930-as években további különleges megoldások követték, mint például a köd- és távolsági fényszórók, hátsó lámpák és féklámpák. Mindezeknek köszönhetően az évszázad közepére a Bosch lett a világ vezető járművilágítás-gyártója.
Persze a fejlesztések és az innováció ezt követően is folyamatos volt, a későbbiekben olyan új megoldásokat vezetett be a vállalat, amelyek nélkül ma már el sem tudnánk képzelni egy járművet. A cég fejlesztéseinek köszönhetők például a tompított fényszórók, amelyek az utat megvilágítják anélkül, hogy elvakítanák a szembe jövőket; vagy a járművek elejéhez aerodinamikailag és optikailag is tökéletesen illeszkedő fényszórótest, de ilyen megoldás az aszimmetrikus világítás is, amely az út vezető felőli oldalát erőteljesebben világítja meg, mint a másik oldalt. Ugyancsak ilyen volt a halogén fényforrások alkalmazása, amelyek ötven százalékkal magasabb fénykibocsátással működnek, mint a korábbi hagyományos, kettős izzólámpák. Valamint ilyen volt a Litronic is (amit a köznyelv csak xenon-fényszórónak hív), ami egy elektronikusan vezérelt, fokozott fénykibocsátású rendszer, csökkentett energiafogyasztással és hosszú élettartammal.
1999-ben a Bosch Lighting Technology divíziót áthelyezték az Automotive Lighting GmbH-hoz, amelyet az olasz Magneti Marelli SpA-val közösen alapítottak. Ez a vegyesvállalat 2003-ig működött. A Bosch ezt követően önállóan is folytatta a generátorok gyártását, egészen 2017-ig. A mobilitás elektromos támogatása azonban korántsem ért véget ezzel. Jelenleg is számos „feszültség alatt álló” projekten dolgoznak mérnökeink. Az elektromos autók komponenseinek fejlesztésén és gyártásán magyar kollégák is dolgoznak, miközben a még jobb látási viszonyokat olyan különleges eszközök biztosítják, mint a személy és teherautóknál is használt infravörös kamerák, amelyek képesek minden eddiginél távolabbról azonosítani az út mellett lévő embereket, vagy épp a kisebb élőlényeket. Ez utóbbi egyénként legalább akkora lépés a közlekedés biztonságosabbá tételében, mint amilyen 1913-ban a Bosch Licht volt, hiszen az emberek által irányított járművekben is sokat segít, az önvezető járművekhez pedig egyenesen elengedhetetlen.