Skip to main content
 

Idén ünnepli alapításának 111. évfordulóját az Alfa Romeo. A jubileum keretében az olasz gyártó egy minden eddiginél erősebb, 540 lóerős Giulia modellt dobott piacra, amely mindössze 500 példányban készül. Az erőhöz természetesen ész is párosul, a vezetéstámogató rendszereket pedig ezekhez a különlegességekhez is a Bosch szállítja.

Azt már megszokhattuk, hogy az Alfa Romeo mindegyik modellje sportos és elegáns, de az még a márka szerelmeseit is különleges szívdobogásra készteti, hogy a limitált Giulia GTA mennyire izmos lett. A gyártó a jubileum kapcsán ugyanis tovább hegyezte az itt 540 lóerős, 2,9 literes V6-os biturbó erőforrást. Műszaki paramétereivel sok szempontból az élre ugrott, például kategóriájában a legjobb teljesítmény/tömeg arányt sikerült elérni. Igaz, a csúcsteljesítményt az ára is tükrözi, átszámítva nagyjából 61 millió forintba kerül a nem mindennapi Giulia, a GTAm változat pedig még ennél is néhány millióval többe.

Okos és erős olasz szépség

Formula-1-es fejlesztés

Az ünnepi modell aerodinamikai fejlesztéseiben a motorsportok király kategóriájából jól ismert Sauber Engineering is közreműködött. Sőt, még az Alfa Romeo Racing F1 pilótái, köztük a világbajnok Kimi Räikkönen is tesztelte a gépet. A visszajelzéseket felhasználva a Sauber Engineering gyártotta a GTA és a GTAm szénszálas alkotóelemeinek nagy részét, így az első lökhárítót, az oldalsó toldatokat, a hátsó diffúzort, és a légterelő elemeket. A kiegészítőknek – például a manuálisan állítható első és hátsó szárnyaknak vagy a diffúzornak – köszönhetően a Giulia GTAm aerodinamikai teljesítményét bármilyen úthoz vagy akár versenypályához, illetve saját stílusához is könnyedén hozzáigazíthatja az autó vezetője.

Nem csak erős, okos is

A teljesítmény persze nem minden, nem árt, ha kellően okos is egy autó. A különleges Giulia amellett, hogy szép és erős, még „esze” is van! Egy sor vezetéstámogató rendszer teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá a használatát. Ezeket az eszközöket természetesen a Bosch szállította a limitált példányszámú Alfa Romeókba is. Nézzük csak kicsit részletesebben, mit is tudnak a Giuliák!

  • Sávtartó automatika (Lane Keeping Assist): észleli, ha a jármű az irányjelző bekapcsolása nélkül hagyja el a forgalmi sávot, és vizuálisan, illetve rezgéssel figyelmezteti a vezetőt. Sőt, ha kell, aktívan be is avatkozik, hogy visszatérjen az autó a forgalmi sávba.
  • Holttér figyelő (Active Blind Spot Assist): kamerák és egyéb kiegészítő érzékelők segítségével a jármű mindig háromszázhatvan fokban „látja” a körülötte haladó forgalmat, ezeknek a szenzoroknak köszönhetően már nem létezik többé holttér. Így akkor sincs baj, ha a sofőr nem vesz észre egy közeledő járművet, a rendszer ebben az esetben is figyelmeztet, és ha kell, korrigál, hogy elkerülje az ütközést. Az persze más kérdés, hogy ki éri utol a különleges Giulia modelleket…
  • Adaptív sebességszabályzó automatika: a rendszer automatikusan szabályozza a sebességet úgy, hogy az előttünk haladó járműhöz igazodva biztonságos követési távolságot tart. A táblafelismerő rendszerrel együttműködve pedig a beállított sebességet az adott útszakaszon érvényes sebességkorlátozásokhoz igazítja.
  • Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist): ez a rendszer a kormányzást felügyeli, az autót a sáv közepén tartva erős városi forgalomban (Traffic Jam Assistant funkció) vagy az autópályán (Highway Assist funkció), valamint képes a sebesség szabályozására is az aktuális korlátozások figyelembevételével.
  • Vezetőt figyelmeztető asszisztens: figyelemmel kíséri a sofőr éberségét, és ha azt érzékeli, hogy elbóbiskol, vagy másra koncentrál, azonnal felébreszti, illetve riasztja.
A Bosch a Giulia fejlesztésének kezdete óta segíti az olasz mérnökök munkáját

A Bosch a Giulia fejlesztésének kezdete óta segíti az olasz mérnökök munkáját

Az új Alfa Romeo Giulia típuscsaládot a fenti eszközök mellett felszerelték az Alfa Connect Services szolgáltatással is, ami egy sor további funkciót kínál a biztonság és a kényelem fokozására.

  • A My Assistant vészhívást intéz: amennyiben a járműben utazók segítséget akarnak hívni, elég megnyomni az SOS gombot. A rendszer ilyenkor a jármű pontos helyzetét tartalmazó adatokat és egyedi azonosító kódot küld a megfelelő telefonszámra. Ha pedig balesetet észlel, automatikusan intézi helyettünk a vészhívást. A jármű meghibásodása esetén is használható a szolgáltatás, ebben az esetben a közúti segélyszolgálattal lép kapcsolatba a rendszer.
  • A My Remote egy digitális távirányító, segítségével távolról is bezárhatjuk vagy kinyithatjuk az ajtókat, sőt, meghatározhatjuk a jármű pontos helyét is. Mindezt okostelefon vagy okosóra használatával és akár az Alexa, vagy a Google Home asszisztensek használatával, hangvezérléssel is intézhetjük. A My Car funkció pedig azt is lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy autójuk műszaki állapotát állandó ellenőrzés alatt tartsák.
  • A My Navigation a tájékozódást könnyíti meg. Ez a funkció nemcsak valós idejű forgalmi, időjárási és sebesség adatokat jelenít meg, hanem látnivalókat is képes javasolni az úticélunk közelében.
  • A My Wi-Fi lehetővé teszi az internetkapcsolat megosztását akár nyolc eszköz között is, a My Theft Assistance pedig figyelmezteti a tulajdonost az autó ellopására tett kísérletekről.

Az 540 lóerős teljesítmény és a Forma-1-es pilóták és mérnökök által tökéletesített aerodinamika mellett a fenti vezetéstámogató rendszerek együttesen teszik kategóriájában kiemelkedő járművekké az új Alfa Romeo Giulia GTA modelleket, amelyek amellett, hogy szépek és méregerősek, nagyon okosak is.

Nem csak erős, okos is