Skip to main content
 

Sorra jelennek meg a tisztán elektromos Maserati modellek, már az összes Folgore elérhető villanymotoros változatban, hamarosan pedig a többi típusnál is megvalósul az elektromos átállás. Három év múlva pedig az olasz gyártó búcsút int a belsőégésű motoroknak.

Első a sorban

Tavaly mutatták be a Maserati első, tisztán elektromos modelljét, a GranTurismo Folgore kivitelét. A hajtáslánc 800 voltos technológián alapul, és a Formula E versenysorozatból származó legkorszerűbb műszaki megoldások adják az alapját. Három, egyenként 300 kW teljesítményű villanymotor mozgatja. Így talán nem is meglepő, hogy 2,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 320 km/órát. Persze, ha már egy Maserati modellről van szó, nemcsak az elképesztő teljesítmény lenyűgöző, hanem a belső tér is tartogat meglepetéseket. Elég csak a Maserati Intelligent Assistant (MIA) multimédiás rendszert vagy a fontosabb funkciókat integrált érintőképernyős interfészben egyesítő komfort kijelzőt említeni. A teljeskörű hangélményhez pedig hozzátartozik az is, hogy még az elektromos változatban is „dübörög a motor”, vagyis a Maserati motorokra jellemző, ikonikus hangzástól nem fosztották meg a villanyváltozat utasait sem.

Minden Maserati felvillanyozódik

A vállalat stratégiájának megfelelően a GranTurismo mellett már a többi Folgore modell is elérhető tisztán elektromos hajtással. A Grecale után ugyanis idén a Grand Tourer testvérmodell elegáns és kifinomult, nyitott változata, GranCabrio Folgore is villanymotort kapott. A tervek szerint jövőre minden Maserati, beleértve az ikonikus MC20 Folgore szupersportkocsit is elérhető lesz villanymotoros változatban, 2028-ra pedig minden Maserati kizárólag ilyen hajtáslánccal gurulhat ki a gyárkapun.

Egészen új platformra épülhetnek a jövő Maserati modelljei
Ugyanakkor egyvalami biztosan közös lesz bennük, mindegyiket villanymotor mozgatja majd

Nem csak a külső számít

Ahogyan a legtöbb luxusautó márka, így a Maserati is kínál teljesen egyedi, a vásárlók igényeinek és pénztárcájának megfelelő járműveket. Az ún. „Configuration Box” programban a vevők kiválaszthatják, milyen színűek legyenek az üléseket borító kárpitok vagy a keréktárcsák. Így mindenki megalkothatja álmai Maserati modelljét.

Az igényes, egyedi megoldások a Maserati személyautók minden részére jellemzők, az ülések szinte már műalkotásoknak is tekinthetők. Például a kifinomult, mégis zord Grecale ülésen a Nero (fekete) és a Ghiaccio (jég) keveréke jelenik meg, a fejtámlát pedig a Trident logót formázó, kontrasztos Rosso Trofeo öltések díszítik. A Maserati MC20 Cielo Opera d’Arte lézervágott Alcantarából készült ülése kifejezi a márkára jellemző kreativitást és kézművességet. Mindezt a Corse és Futura kollekciók keréktárcsái teszik még különlegesebbé és exkluzívabbá.

Okosan töltődnek

Az olasz autógyártó már régóta együttműködik a Bosch csoporttal, többek között a vállalatunk által fejlesztett okos töltési szolgáltatások is elérhetők az új elektromos modellekben. A megoldás lényege abban rejlik, hogy nem kell az elektromos autók tulajdonosainak keresgélnie, merre található a legközelebbi töltőállomás, majd pedig azon bosszankodni, hogy nincs épp szabad kapacitás a helyszínen. Emellett azt a gondot is leveszi a Bosch okos töltési szolgáltatása a járművezető válláról, hogy a különböző, sokszor jelentősen eltérő tarifákat össze kelljen hasonlítanunk. És akkor még nem is említettük a töltőpontonként eltérő fizetési megoldásokat, amelyeket szintén kezelni képes a rendszer.

A Maserati a Bosch megoldását integrálta a töltés kapcsán
Így nemcsak gyorsan, hanem okosan is töltődnek az új platform járművei

Mivel az elektromos járművek használatának egyik fontos alapfeltétele, hogy egyszerűen, gyorsan, kényelmesen és a lehető legolcsóbban lehessen újra tölteni az autókat, a Bosch éppen ezekre a kérdésekre ad megnyugtató választ. Vállalatunk szolgáltatásai a Maserati tulajdonosok mellett persze más márkák felhasználói számára is elérhetőek és könnyű hozzáférést kínálnak Európa egyik legnagyobb és folyamatosan növekvő töltőhálózatához. Jelenleg egészen pontosan már 30 európai országban mintegy 450 000 nyilvánosan elérhető töltőponthoz férnek hozzá így ügyfeleink.

Parkolni is segít a Bosch

Egy luxusautó esetében kiemelten fontos, hogy élmény legyen a vezetés. A kényelmes parkolás érdekében ezért az új Maserati Grecale modelljeit Park Pilot rendszerrel, valamint Multi Camera rendszerrel is felszerelték. Ez utóbbi egy vezérlőegységből, 4 kamerából és 12 ultrahangos érzékelőből áll, amelyeket természetesen szintén a Bosch szállít. A kamerák mindent látnak a jármű körül, 360 fokos szöget lefedve, míg az érzékelők kiszámítják az akadályok távolságát, és ha kell, figyelmeztetik a sofőrt a veszélyre parkolás és manőverezés közben.

A parkolás sem okozhat gondot, köszönhetően a Bosch szenzoroknak

Ezenkívül az ultrahangos érzékelők azt is lehetővé teszik a Maserati Grecale számára, hogy parkolás közben, hátramenetben vészfékezést hajtson végre (például egy mögé lépő gyalogos, vagy egy figyelmen kívül hagyott tereptárgy miatt). A Bosch Mitigation vészfékező rendszernek köszönhetően ugyanis abban az esetben, ha az érzékelők olyan akadályt észlelnek, amely a lökhárítónak ütközhet, és a vezető nem reagál időben, a rendszer automatikusan megállítja az autót.

Mindent látni kell

És ezzel még közel sincs vége a Bosch – Maserati kapcsolatnak, Egy, akár 320 kilométer/órás sebesség felett száguldó autó esetében még nagyobb jelentősége lehet annak, hogy a szélvédő mindig tiszta maradjon és a kilátást ne zavarja semmi. Arról, hogy nagy sebességnél szakadó esőben vagy poros úton is jól lehessen látni, vagyis tiszta legyen a szélvédő, szintén a Bosch legújabb fejlesztései gondoskodnak. Ez a rendszer képes elrejteni az ablaktörlő karokat és lapátokat a gépháztető alá. Ezen túlmenően az optimalizált szélvédőtisztítás érdekében a Maserati Grecale modellek megkapták a Bosch Jet Wiper ablaktörlőket is, amelynek köszönhetően a fúvókák az adott pillanatban éppen szükséges mennyiségű folyadékot permeteznek közvetlenül a lapátok elé, így még takarékosabban és hatékonyabban működnek, mint más rendszerek. Ráadásul a fúvókák fűthetőek is, így még fagyos időben is gond nélkül működnek.