Skip to main content
 

Otthon és út közben is használható elektromos töltőkábelt fejlesztett ki a Bosch, így nem kell különböző eszközöket beszereznünk ahhoz, hogy lényegében bárhol tölthessük elektromos autónkat.

Körülményes elfoglaltság lehet az elektromos vagy plug-in hibrid autók töltése. Már a különböző töltőállomások tarifái között is nehéz eligazodni. Igaz erre a Bosch már fejlesztett egy kényelmes megoldást, amelynek segítségével Európa egy jelentős részén megtalálhatjuk a közelünkben lévő, éppen szabad elektromos töltőállomásokat, és még a számunkra legkedvezőbb tarifa kiválasztását is a programra bízhatjuk.

Persze még akkor is adódhatnak kényelmetlenségek, ha megtaláltuk az éppen szabad töltőállomást: különböző típusú töltőkábeleket is készenlétben kell tartanunk, attól függően, otthon vagy út közben, esetleg valamilyen speciális töltőállomáson akarjuk feltölteni az autónkat. Sok bosszúságot okozhat, ha nem rendelkezünk a megfelelő csatlakozóval, különösen, ha ezzel már csak a töltési helyen szembesülünk. Vagyis továbbra is sok bosszúságot okozhatna mindez, ha mérnökeinknek nem lenne erre is egy jó ötlete!

Mindegy, hogy otthon vagy út közben töltünk

Mivel a Bosch új töltőkábele „klasszikus”, otthon vagy a garázsban használható csatlakozóval is rendelkezik, valamint az európai töltőállomásokon elterjedt kettes típusúval is (Type2), az elektromos autók tulajdonosainak elég ezt az egy kábelt használniuk, akár otthon, akár útközben akarják feltölteni járművüket. A Bosch várhatóan 2022 közepén kezdi meg az innovatív eszköz értékesítését a járműgyártók és a járművezetők számára.

Felejtsd el a vezérlődobozt!

Felejtsd el a vezérlődobozt!

A Bosch új, intelligens töltőkábele a szokásos „töltőkocka” vagyis a kábelbe épített vezérlődoboz nélkül is működik. Ez azt jelenti, hogy az intelligens töltőkábel, amely az IAA Mobility 2021-en ünnepelte világpremierjét, könnyebb, mint a jelenleg használatos eszközök, kevesebb mint három kilogrammot nyom. Ez a tömeg mintegy 40 százalékkal kisebb, mint a hagyományos, vezérlődobozt is tartalmazó töltőké. A csúcstechnológiás kábel ráadásul nemcsak tömeget, hanem helyet is képes megtakarítani a csomagtartóban, hiszen kisebb méretűre tekerhető össze.

Nem kell fali doboz sem

A háromfázisú kábel váltóáramú töltést tesz lehetővé, egészen 22 kilowattos kapacitásig. Az intelligens töltőkábel használatakor ráadásul nincs szükség fali dobozra sem az otthoni újratöltés során, a csatlakozók használata így is teljesen biztonságos. A kábel járműbe csatlakoztatható végén található kettes típusú csatlakozóban helyezték el a töltési teljesítmény vezérlésére és felügyeletére szolgáló kiegészítőket. A másik végén az adapterrel ellátott háztartási csatlakozó a hőmérséklet-szabályzót és a védelmet biztosító részegységeket tartalmazza. Ez biztosítja, hogy még akkor se forduljon elő túlterhelés vagy túlmelegedés, ha rendszeresen, akár napi szinten nagy töltőteljesítményű aljzathoz csatlakoztatjuk a berendezést. A beépített védelemnek köszönhetően ugyanis, ha szükséges, a biztonsági technológia deaktiválja a kábelt, mielőtt bármilyen probléma adódna.

Mindegy, hogy otthon…

… vagy útközben kell töltenünk az autót

Kicsit kisebb, maradhat?

Annak érdekében, hogy a vezérlési és biztonsági technológiát integrálni lehessen a kompakt kábelcsatlakozókba, a Bosch fejlesztői jelentősen csökkentették az elektronikai alkatrészek méretét a vezérlődobozokban korábban alkalmazott eszközökhöz képest. Ráadásul az újfajta kábel megalkotása nagyon rövid időt vett igénybe, ugyanis mérnökeinknek sikerült 18 hónap alatt gyártásra kész terméket alkotniuk.

Kicsit kisebb, maradhat?

Okos töltés zöld energiával

Rengeteg töltőállomást kellene még kiépíteni a hatékony és kényelmes használathoz, ráadásul úgy, hogy ne jelentkezzenek csúcsterheléses időszakok az áramszolgáltatóknál, hiszen az számos problémát okozhat. Akár az is előfordulhatna, hogy a hálózat egyszerűen nem bírná el a terhelést, vagy egyszerűen drágább lenne az áram bizonyos időszakokban. Emellett azt is meg kell oldani, hogy megújuló forrásokból származó, zöld villamosenergiát lehessen használni minél nagyobb arányban, mert csak így lehet hozzájárulni a fenntarthatósághoz, vagyis ahhoz, hogy ténylegesen környezetbarát legyen a villanyautók használata. A Bosch Research csapata ennek érdekében fejleszt egy adatfelhő alapú energiagazdálkodási rendszert, amely lehetővé teszi az elektromos járművek optimalizált és intelligens töltését.