Skip to main content
 

Egy Chiron Super Sport1 modell átalakításával tisztelgett egy ügyfél és a Bugatti tervezőcsapata az időtlen klasszikus 57 SC Atlantic előtt. Így született meg a különleges 57 One of One.

Komoly jelző a kortalan remekmű, viszont a Bugatti Type 57 SC Atlantic – amelyet Jean Bugatti közel 90 éve alkotott – még mindig a világ egyik legértékesebb és legexkluzívabb autója. Különleges formatervezési megoldásai miatt sokszor a mai, modern Bugattik megálmodásakor is ebből a modellből merítenek ihletet a tervezők. Ez az autó azonban nem csak a Bugatti tervezőcsapata számára jelent kiindulópontot: egy ügyfél saját Chiron Super Sport1 szupersportautóját alakított át az ikonikus Atlantic előtt tisztelegve a gyár tervezőivel közösen. Ennek a koprodukciónak köszönhetően született meg az 57 One of One.

Tisztelgés egy 90 éves ikon előtt

Szerelem első látásra

Az ötlet, hogy elkészüljön az Atlantic előtt tisztelgő egyedi Bugatti, húsz évvel ezelőtt született meg. Az ügyfél – aki egész életében az autók szerelmese volt – ekkor látott először egy Type 57 SC Atlanticot, amikor Oxnardban járt, a Mullin Automotive Museumban. Itt „lakott” a három még megmaradt autók egyike. A titokba burkolózó ügyfelet megbabonázta a különleges jármű és első látásra beleszeretett.

Nem is csoda, hogy az eredeti forma magával ragadta a későbbi ügyfelet

Nem is csoda, hogy az eredeti forma magával ragadta a későbbi ügyfelet

Születésnapi ajándék

Ahhoz azonban, hogy elkészüljön a megrendelő saját, egyedi Bugattija, húsz évnek kellett eltelnie. A hölgy ugyanis férjétől kapta a 70. születésnapjára ajándékba a lehetőséget, hogy az autógyártó szakembereivel közösen megtervezhesse saját járművét. A Bugatti Sur Mesure programja keretében lehetőséget nyújt arra ügyfeleinek, hogy a szokásos testre szabási programon túlmutatóan, saját igényüknek, ízlésüknek és persze pénztárcájuknak megfelelően teljesen egyedi autót alkossanak. A hölgyet a franciaországi Molsheimben Jascha Straub, a Bugatti Sur Mesure vezető tervezője segítette az egy éven át tartó közös munka során.

A közös fotón látszódik csak igazán, hogy mennyire két kor gyermekéről van szó. Ennek ellenére a közös gének is rögtön felfedezhetők!

A közös fotón látszódik csak igazán, hogy mennyire két kor gyermekéről van szó. Ennek ellenére a közös gének is rögtön felfedezhetők!

Megvalósult álom

Mivel a tervező is évek óta álmodozott arról, hogy újraértelmezze az Atlanticot, mindketten tele voltak ötletekkel. Ezért szinte rögtön megkezdődött a dizájn tervezése: az első kérdés pedig az autó színe volt. Mivel a Mullin Automotive Museumban látható ezüstös-kékes árnyalat bevésődött a vásárló fejébe, csak ezt az egyetlen színt tudta elképzelni saját, egyedi autóján is. Ennek megvalósítása azonban nem volt könnyű feladat. A gyári tervezőnek el kellett utaznia egy színmintával a bilbaói Guggenheim Múzeumba, ahol az eredeti autót akkor meg lehetett csodálni a „Motion, Autos, Art, Architecture” című időszaki kiállításon. Itt különböző fényviszonyok között figyelte meg a fényezést, hogy ugyanazt az árnyalatot tudják kikeverni.

440-es tempóhoz igazított hűtőrács

Szintén fontos szempont volt a formatervezés során a Type 57 SC Atlantic nagy, patkó alakú hűtőrácsa. A Chiron Super Sport 57 One of One esetében a Sur Mesure csapata szorosan együttműködött a Bugatti mérnökeivel, hogy az eredetihez hasonló megoldást dolgozzanak ki. Mivel az átalakított Chiron Super Sport végsebessége 440 km/óra, extrém hűtési és aerodinamikai igényeknek kellett megfelelni. Ezért minden egyes beömlőnyílását gondosan kellett megtervezni, hogy ne csupán az elképzelésekhez, igényekhez hasonlítson, hanem megfeleljen a műszaki követelményeknek is. Az így kialakult egyedi formaterv – egy új hűtőrács csiszolt függőleges vonalakkal és vastagabb középső gerinccel – végül amellett, hogy gyönyörű, egyben modern értelmezése is lett az eredeti modellnek, mindeközben pedig hű is maradt az ikonikus Type 57 SC Atlantichoz.

A hűtőrács átalakítása már önmagában komoly munkát igényelt

A hűtőrács átalakítása már önmagában komoly munkát igényelt

Minden részletre ügyeltek

A fényezés és az újragondolt hűtőrács mellett ötküllős Super Sport keréktárcsákat kapott az autó, a hátsó szárny alsó részén pedig az Atlantic kézzel rajzolt sziluettje látható, amelyet az 57 és a One of One felirat díszít – utalva az eredeti modellre, amely a különleges alkotást ihlette.

Az ülésekhez az ügyfél a Gaucho bőrt választotta, vagyis itt is egy időtlen szín mellett döntött, hogy még jobban kiemelje a külső dizájnt. Az ajtópaneleken az Atlantic sziluettje kézzel varrott Lightning Blue színben pompázik, a középkonzol pedig egyedi betétekkel rendelkezik, amelyeken szintén az 57 One of One felirat olvasható. A Bugatti család művészi víziójának elismeréseként Rembrandt Bugatti ikonikus Táncoló elefánt szobra alapján készült hímzés díszeleg a fejtámlákon. Az ajtóküszöbökön Jean Bugatti, a Type 57 SC Atlantic alkotójának, és Rembrandt Bugattinak az aláírása szerepel.

Az eredmény lélegzetelállító, az eredeti jármű hiteles, modern újraértelmezése lett. Nem véletlen, hogy a Bugatti büszke erre az alkotásra (is), úgy vélik, az 57 One Of One ugyanolyan ikonikus jármű lesz, mint elődje. Most azonban a tulajdonosa élvezheti a különleges szupersportautót. A hölgy rögtön komoly munkára is fogta kedvencét, egyik első útja során az Egyesült Államok nyugati részének festői tájait fedezte fel vele a Grand Touron.

Egy másik feltámasztott legenda

Nem a fenti az egyetlen eset a Bugatti történetében, amikor egy korábbi, ikonikus modellt évtizedekkel később „újraalkottak”. Ilyen a Bugatti Centodieci is, amely egyszerre állított emléket a gyár alapításának 110. évfordulójának és egy ikonikus modellnek, az EB110 Supersportnak is. A mérnököket ugyanis ez a mintegy harminc évvel ezelőtt gyártott jármű ihlette a Centodieci tervezésekor. Az EB110 modellnek köszönheti a márka, hogy az 1980-as évek végén újjászületett. A Centodieci pedig lényegében az EB110 Supersport újraértelmezett változatának tekinthető – persze a mai követelményeknek, elvárásoknak megfelelve.

Egy másik feltámasztott legenda

A Bosch és a Bugatti

Vállalatunk már régóta együttműködik a legendás autógyártóval. A Bosch mérnökei terveztek alkatrészeket például az elektronikus motorvezérlő egységhez és a közvetlen benzinbefecskendező-rendszerhez is a Bugatti 110. születésnapja alkalmából megalkotott, 3,5 milliárd forintot érő, 1578 lóerős Centodieci esetében. Emellett szintén a Bosch szakembereinek aktív közreműködésével tervezték a 400 km/óra feletti sebességre is képes, 1600 lóerős Chiron Super Sport modellekhez a szélvédő tisztításáról gondoskodó részegységeket.