Nem először kezd közös projektbe az EDAG és a Bosch. A nemrég aláírt projektalapú együttműködés lehetővé teszi, hogy ügyfeleink még teljesebb járműfejlesztési szolgáltatást vegyenek igénybe. A legfrisseb tervek mellett mostani bejegyzésünkben visszatekintünk a korábbi közös prototípusokra, így a Soulmate és a Citybot névre hallgató projektekre.
Az összefogás célja, hogy a két vállalat a lehető legjobban kiegészítse egymás szakértelmét és az ügyfelek így olyan szolgáltatást vehessenek igénybe, amely teljesen az igényeikre szabott. Mindezt egyetlen forrásból, anélkül, hogy a különböző szakterületek összehangolásával kellene foglalkozniuk. Ebben a két cégnek már komoly tapasztalatai vannak, hiszen a Bosch Engineering és az EDAG mérnökeit a teljes járműprojektek megvalósítása során szerzett átfogó tapasztalat köti össze.
A szigorodó környezetvédelmi és fenntarthatósági követelmények és az egyre összetettebb szoftveres megoldások ugyanis komoly szakértelmet kívánnak már a járműtervezés során. Kölcsönös szinergiáinkat kihasználva, ügyfeleinkkel együttműködve mostantól még gyorsabban és költséghatékonyabban tervezhetjük meg a jövő járműveit.
Minőség, biztonság, rugalmasság
A két vállalat közösen kínálja az elektronikus rendszerekkel kapcsolatos szolgáltatások széles skáláját, például hardver- és szoftverarchitektúrákkal, funkciófejlesztéssel és alkatrészspecifikációkkal, rendszerintegrációval, teszteléssel és gyártástervezéssel kapcsolatos megoldásokat. A két cég kompetenciája tehát a tervezési és mérnöki szolgáltatások teljes spektrumát lefedi, az előfejlesztéstől a komplett járművek és a gyártóüzemek tervezéséig. Ez ráadásul olyan összetett és bonyolult részeket is magában foglal, mint a formatervezés, a virtuális modellezés, az elektronikai és szoftverfejlesztés, a prototípusok építése, a hardver tesztelés, valamint a műszaki szolgáltatások és gyártási módszerek biztosítása. Az átfogó szakértelem kiemelkedő minőséget, biztonságot és rugalmasságot biztosít a fejlesztési és gyártási folyamatokban.
A két vállalat szándéknyilatkozata sokéves bizalmi együttműködésen alapul, korábban ugyanis már több sikeres járműtervezési projektben dolgoztak együtt a kollégák. Ez a megállapodás tovább erősíti ezt az együttműködést, a cél pedig nem más, mint az ügyfelek egyedi igényeinek és kívánságainak kiszolgálása.
A közös munka egyik gyümölcse: a Soulmate
A két cég egyik korábbi együttműködéséből született koncepcióautó a Soulmate roadster. A nyolc évvel ezelőtt bemutatott jármű még mai szemmel is futurisztikus és olyan megoldásokat találhatunk benne, amelyek csupán mostanában kezdenek elterjedni, vagy még mindig újdonságnak tekinthetők a legtöbb ember számára.
Műszerfalát, a középkonzollal együtt teljes mértékben képernyők uralják, amelyeknek tartalma a külső körülményekhez illeszkedve változik. Emellett a Soulmate arra is képes, hogy vezetője és külvilág felé egyaránt fényekkel kommunikáljon. A többi autóst például a ráfutásos balesetek veszélyét hordozó torlódásokra figyelmeztetheti eltérő színekkel, az utastérben felvillanó jelzések pedig a holttérben tartózkodó gyalogosokra, kerékpárosokra hívják fel a vezető figyelmét. Emellett a jármű „belát” a kanyarokba, így pontosabban tudja, hogy mi várja ott a vezetőt, és az ennek megfelelően korábban reagálhat. Az út végén pedig a vezető a parkolást is teljes egészében az autóra bízhatta a Soulmate tanulmányautóba bemutatott fejlesztés révén. Ha a vezető leállítja autóját a parkolóház előtt, a jármű magától, vezető nélkül keres parkolóhelyet, és persze ki is áll onnan, ha tovább indul a vezetője.
Ebben a tanulmányautóban már megjelent a továbbfejlesztett gesztusvezérlés is, és egy olyan különleges érintőképernyő, amely képes eltérő felületi struktúrák érzetét megvalósítani. Így bár látszólag ugyanolyan sima felületű, mint bármely másik hasonló kijelző, a gyakorlatban olyan érzetet kelt, mintha egy fizikai gombot használnánk.
Citybot, a városi önvezető
Egy másik projekt során kifejlesztett tanulmányautó az EDAG CityBot. Ez egy hálózatba kapcsolt, több funkciós önvezető jármű. Többek között áruszállítóként, sőt akár úttisztító gépként is hasznosítható.
A jármű rendszere a Bosch által fejlesztett ultrahangos érzékelőknek köszönhetően támogatja a vészfékezési funkciókat és a kikerülési manővereket alacsony sebesség mellett. A viszonylag olcsó technológiát használva is érzékeli a közeli akadályok jelenlétét, sőt képes reagálni a hirtelen felbukkanó dinamikus akadályokra, például a gyalogosokra is.
A nagy teljesítményű és kompakt akkumulátorok pedig biztosítják az EDAG CityBot prototípusának energiáját, és a gyorstöltési funkciónak köszönhetően pillanatok alatt újra használatra kész.
A mostani együttműködés keretében persze nem ilyen tanulmányokra kell számítani. Az viszont teljesen reális, hogy egy-egy új modell fejlesztésekor, vagy épp gyártásakor is ott lesznek a két cég mérnökei és segítik a különböző nemzetközi projekteket.