Már megszokhattátok, hogy időről időre bemutatunk nektek egy különleges járművet, ami Bosch támogatással készült. Ezúttal egy újabb Maserati modell, a Grecale került górcső alá. A Bosch többek között a vezetéstámogató rendszereket, valamint a motor vezérlőegységét is biztosítja a legendás olasz gyártónak.
Lassan már megszokhatjuk, hogy ha a Maserati valamilyen újdonsággal áll elő, akkor abban vállalatunknak is szerepe van. A világ egyik legismertebb luxusautó gyártója és a Bosch ugyanis az elmúlt években több modell esetében is együttműködött. A 330 lóerős, 450 Nm nyomatékot biztosító Ghibli enyhe hibrid változataiban a Bosch által gyártott 48 voltos rendszer (lítiumion-akkumulátor segítségével) gondoskodik a környezetbarát és energiatakarékos üzemeltetés mellett a biztonságról és a kényelemről is.
A Maserati MC20 szuperautóihoz pedig vállalatunk szállította a kormányművet, a motor vezérlőegységet és a különböző szenzorokat, emellett pedig a hálózatba kapcsolt gyártósorokat is felszerelték cégünk NEXO akkus csavarbehajtóival Modenában. A Ghibli és az MC20 után most a Grecale is a két cég közötti együttműködésnek köszönhetően újult meg. Nézzük csak részletesen, mit is tud ez a gyönyörű és erős SUV!
Parkolni már könnyű
A biztonságos és kényelmes parkolás érdekében az új Maserati Grecale modelljeit Park Pilot rendszerrel, valamint Multi Camera rendszerrel is felszerelték. Ez utóbbi egy vezérlőegységből, 4 kamerából és 12 ultrahangos érzékelőből áll, amelyeket természetesen a Bosch szállít. A kamerák ténylegesen mindent látnak a jármű körül, 360 fokos szögben, míg az érzékelők kiszámítják az akadályok távolságát, és ha kell, figyelmeztetik a sofőrt a veszélyre parkolás és manőverezés közben.
Ezenkívül az ultrahangos érzékelők azt is lehetővé teszik a Maserati Grecale számára, hogy parkolás közben, hátramenetben vészfékezést hajtson végre (például egy mögé lépő gyalogos miatt). A Bosch Mitigation vészfékező rendszernek köszönhetően ugyanis abban az esetben, ha az érzékelők olyan akadályt észlelnek, amely a lökhárítónak ütközhet, és a vezető nem reagál időben, a rendszer automatikusan megállítja az autót helyette.
Mindent egy helyen
Szintén hozzájárul a vezető biztonságához az új, 12,3 hüvelykes, színes TFT digitális kijelző, amely biztosítja, hogy az információk mindig jól áttekinthetően és személyre szabott módon jelenjenek meg. A karcsú kialakítású, nagy felbontású és testre szabható grafikus kijelző az adott vezetési helyzet és a vezető igényei alapján jelenít meg adatokat. A felhasználó választhat például az aktuális utazásra vonatkozó részletes információk, a navigációs térkép, a telefonos elérhetőségek vagy saját zenei lejátszási listája között.
Hogy tisztán lássunk
Arról, hogy nagy sebességnél szakadó esőben vagy poros úton is jól lehessen látni az utat és tiszta legyen a szélvédő, szintén a Bosch legújabb eszközei gondoskodnak. A rendszer képes elrejteni az ablaktörlő karjait és lapátjait is a motorháztető alá. Ezen túlmenően az optimalizált szélvédőtisztítás érdekében a Maserati Grecale magkapta a Bosch Jet Wiper ablaktörlő megoldását is, amelynek köszönhetően a fúvókák az adott pillanatban éppen szükséges mennyiségű folyadékot permeteznek közvetlenül az ablaktörlő lapátja elé, így még takarékosabban és hatékonyabban működnek, mint más rendszerek. Ráadásul a fúvókák fűthetők is, így még fagyos időben is gond nélkül működnek. Az ablaktörlő rendszer e technológiáknak köszönhetően növeli a mosási teljesítményt, javítja a vezető kényelmét és hozzájárul a jármű tömegének csökkentéséhez a kevesebb folyadék felhasználásnak és a törlőmotor csökkentett méretének köszönhetően.
Erő és hatékonyság
Az új Maserati Grecale kétliteres turbós benzines, 330 lóerős, 450 Nm nyomatékot biztosító és a háromliteres turbós benzines, 530 lóerős, 620 Nm nyomatékot garantáló változatban is elérhető, mindkét motorhoz a Bosch szállítja az elektronikus motorvezérlő egységet (ECU). A vezérlőegység mindig a megfelelő teljesítményt garantálja, emellett pedig természetesen figyel az optimális fogyasztásra is.
Újabb hibrid
A Ghibli után már a Grecale esetében is elérhető a 48 voltos enyhe hibrid változat. Ehhez a hajtáslánchoz a Bosch a vezérlőegység mellett 48 voltos lítium-ion akkumulátort és DC/DC átalakítót is szállít. Ez a technológiai csomag segít növelni a teljesítményt és csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, hiszen visszanyeri az energiát lassításkor és optimalizálja az elektromos motor használatát. A két hajtásrendszer munkáját az elektronikus motorvezérlő egység, az ECU koordinálja, amely többek között hozzájárul a belső égésű motorok tiszta működéséhez is.
Fékezz csak, majd visszakapod!
Van még egy fontos termék, amit érdemes megemlíteni. A Boost Recuperation System (BRS) a fékezéskor keletkező energia egy részét a 48 voltos akkumulátorokban tárolja, és később, amikor a vezető gyorsít, felhasználja azt. Ily módon kevesebb üzemanyagra van szükség, következésképpen csökken a kibocsátott szén-dioxid mennyisége és a fogyasztás is. A 48 voltos DC/DC átalakító segítségével pedig 48-ról 12 voltra alakítja át a rendszer a tárolt feszültséget, lehetővé téve a jármű elektromos berendezéseinek energiaellátását.