
Amikor a szezon elején bejelentette a Mercedes-Benz, hogy az év végén elhagyja a Német Túraautó Bajnokságot, a sorozat kedvelői – márka- és pilótaszerelemtől függetlenül – megrökönyödtek. Sokan attól tartottak, hogy ez egyben a sorozat végzete is lesz, de mostanra bebizonyosodott: van élet a csillagok után.
Persze alaptalanok voltak azok a félelmek is, hogy a Mercedes-Benz nem veszi komolyan az utolsó évét. Stuttgartban pont fordítottan gondolkodtak, ők bajnoki címekkel szerettek volna távozni, megmutatva, hogy nem véletlenül tartanak szinte minden rekordot. Mindössze néhány versenyre volt szükség, hogy látszódjon, ezért mindent meg is tettek a felkészülés során. A szezon második felére az egyébként híresen kiegyensúlyozott bajnokságban már tetemes fórt gyűjtöttek a Mercedes-AMG csapatok, így maga a márka is komoly előnnyel fordult a szezon célegyenesére.
Sokáig úgy tűnt, hogy a pilóták esetében is csillago(so)k háborújává redukálódik a bajnokság, aztán gyakorlatilag a semmiből előkerült a címvédő René Rast, aki az utolsó versenyhétvége előtt négy futamot nyert zsinórban az Audival. Igaz, kellett ehhez egy nagy adag szerencse, kellettek előzékeny csapattársak, illetve olyan betlik, mint amilyet Daniel Juncadella mutatott be az első osztrák futamon, amikor nem indult el időben az újraindításnál. Ezzel együtt Rast fantasztikus sorozattal a háta mögött érkezett meg a szezonzáróra Hockenheimbe. A bajnokságot vezető Paul Di Resta és Gary Paffett abszolút elérhető távolságban volt tőle és miközben a Mercedes-AMG két pilótára figyelt, addig az Audi csak rá koncentrált.

Di Resta (3) elsőként érkezett a szezonzáró versenyhétvégére, de végül Paffett és Rast is előtte végzett az összetettben
Bár jól indult az utolsó hétvége is számára (Rast nyerte az első szabadedzést) az időmérőn végül csak negyedik lett, ráadásul úgy, hogy Paffett a második lett a szintén Mercedes-pilóta Lucas Auer mögött. Így hiába végzett Paul Di Resta mindössze a hatodik helyen, úgy tűnt megtörik az osztrák pilóta nagy végső rohama. Aztán a szombati verseny drámák sorát hozta magával. Auer autója néhány kör alatt megadta magát, Di Resta pedig hiába rajtolt fantasztikusan, a többiek nem kímélték, így korán megsérült az autója. Paffett leszegett fejjel végezte a dolgát, vezetett, de Rast feltornázta magát közvetlenül mögé. Aztán a bokszkiállások után az első helyen találta magát és azt foggal-körömmel védte is. Paffett szerette volna visszaszerezni az első helyet, de Rast kőkeményen védekezett, néhányak szerint túl keményen is, hiszen a C 63 DTM légterelői egyre jobban fogytak az Audi manővereinek köszönhetően. A csatának végül a biztonsági autó vetett véget, ami Di Resta pályaelhagyása után érkezett a mezőny elé. Ekkor Rast vezetett és mivel a Mercedes-AMG versenygépek nem tudtak életet lehelni az abroncsokba az újraindítás után, Paffett egészen a negyedik helyig csúszott vissza.
A döntés tehát vasárnapra maradt a bajnoki címet illetően és az időmérő után az is kiderült, hogy a Mercedes-Benz az akkor már összetettben vezető Paffett pozíciójára fog figyelni, hiszen ő a harmadik, míg Di Resta csupán a 11. helyet szerezte meg az időmérőn. Rast a második lett Marco Wittmann mögött, így jó esélye volt az újabb futamgyőzelemre, és arra, hogy hat egyhuzamban nyert versennyel új rekordot állítson fel a DTM történelmében. Ez végül sikerült, több azonban nem, hiszen Paffett számára a negyedik hely is elegendő lett volna a bajnoki címhez, ő azonban behozta a C 63 DTM versenygépét a dobogóra, ezzel pedig a pódiumon ünnepelhette második bajnoki címét (255 pont). Rast a huszáros hajrával végül második lett (251 pont), de a csapatbajnoki bronzérmet is megszerezte neki köszönhetően az Audi Sport Team Rosberg. Számára és az Audinak is egyértelműen a szezon elején ment el ez a bajnokság, hiszen akkor gyakorlatilag minden futamon a mezőny végén kullogtak a négykarikás versenygépek.
A Mercedes-Benz végül toronymagasan nyerte a gyártók bajnokságát, 903 pontot gyűjtöttek a szezon során a BMW 623 és az Audi 599 pontjával szemben. A csapatoknál pedig szintén két Mercedes-AMG egység előzte az említett Audi-csapatot. Jövőre címvédés egészen biztosan nem lesz, hiszen a Paffett a Mercedes-Benz kötelékében marad és átnyargal az elektromos versenysorozat, a Formula-E világába. Ide ebben az évben csatlakozott a stuttgarti márka, ahogy a Bosch is, így jövőre a vállalat már az elektromos versenysorozat egyik kiemelt támogatója is lesz.
VÉGEREDMÉNY
Pilóták
Gary Paffett (Mercedes-AMG)
255 pont
René Rast (Audi)
251 pont
Paul Di Resta (Mercedes-AMG)
233 pont
Marco Wittmann (BMW)
164 pont
Timo Glock (BMW)
144 pont
Edoardo Mortara (Mercedes-AMG)
140 pont
Lucas Auer (Mercedes-AMG)
121 pont
Pascal Wehrlein (Mercedes-AMG)
108 pont
Philipp Eng (BMW)
102 pont
Nico Müller (Audi)
96 pont
Mike Rockenfeller (Audi)
87 pont
Bruno Spengler (BMW)
85 pont
Robin Frijns (Audi)
84 pont
Joel Eriksson (BMW)
72 pont
Daniel Juncadella (Mercedes-AMG)
61 pont
Augusto Farfus (BMW)
56 pont
Loic Duval (Audi)
54 pont
Jamie Green (audi)
27 pont
Csapatok
Mercedes-AMG Motorsport PETRONAS
363 pont
Mercedes-AMG Motorsport REMUS
294 pont
Audi Sport Team Rosberg
278 pont
SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Motorsport
261 pont
BMW Team RMR
246 pont
BMW Team RMG
220 pont
Audi Sport Team Abt Sportsline
180 pont
BMW Team RBM
157 pont
Audi Sport Team Phoenix
141 pont
Márkák
Mercedes-Benz
903 pont
BMW
623 pont
Audi
599 pont
A DTM jövőjéért sem kell azonban aggódnunk, igaz a magyar rajongók számára nem túl jó hír, hogy a Hungaroring Sport Zrt.-vel lejáró szerződését nem hosszabbította meg a sorozat. Ezzel együtt az utolsó versenyhétvégén bejelentették, hogy a Mercedes-Benz helyére belép az Aston Martin, amely négy versenygépet üzemeltet majd. Velük együtt pedig több privát csapat is érkezik majd, akik Audi-versenyautókat használhatnak. Az Aston Martin versenygépei ugyanabban a műhelyben készülnek, ahol eddig a Mercedes-AMG C 63 DTM modelleket építették, így valószínűleg a patinás brit gyártó a kezdetektől versenyképes lehet. Fontos változás még, hogy érkeznek a kétliteres, turbófeltöltővel ellátott erőforrások, amelyek akár újra is rendezhetik az erőviszonyokat a csapatok és a pilóták között egyaránt. A kilenc versenyhétvége mellett tervben van még két úgynevezett szuperhétvége, ahol a japán SUPER-GT mezőnyével közösen versenyezne a DTM. A hírek szerint ez a megállapodás is megvan már, de hivatalosan még nem jelentették be.
Az Audi által készített búcsúvideó a Mercedes-Benz számára:
2019 tehát sok izgalmat tartogat, az viszont biztos, hogy immár csillagok nélkül. A Mercedes-Benz 30 év után távozott a sorozatból, úgy, hogy gyakorlatilag minden jelentősebb rekordot tartanak. Azt pedig Toto Wolf a márka motorsport-tevékenységért felelős vezetője is elmondta, hogy – ugyan nem a közeljövőben, de – van esélye a visszatérésnek, hiszen a DTM különösen kedves a gyártónak. Az új kihívásokat, amit a Formula-E jelent majd számukra és a többi csapat számára, immár a Bosch is fokozottan figyeli majd, hiszen a vállalat a DTM mellett az elektromos versenysorozatot is kiemelten támogatja a következő szezontól. Ez azonban már egy újabb fejezet a Bosch motorsportokhoz kapcsolódó történelmében.