Erősek és szépek, ráadásul könnyen kezelhetőek és okosak is: a Ducati Panigale modelljeire biztosan igazak ezek az állítások, köszönhetően a Bosch által fejlesztett rendszereknek. Ráadásul a legújabb szoftveres frissítésekkel jövőre még könnyebb lesz uralni a méregerős olasz csődöröket.
Motorozásban is az élen
Vállalatunk a motorkerékpáros kiegészítők fejlesztésében is élen jár, gondoljunk csak az ABS-re, az adaptív sebességszabályozóra (ACC), a digitális kijelzőkre, a menetstabilizáló rendszerre, a visszagurulás-gátlóra, a motorvezérlő elektronikákra, vagy éppen a szintén a Bosch által fejlesztett befecskendezőkre, szenzorokra és a közepes hatótávú radarérzékelőkre, amelyek a holttérfigyelő asszisztensek lelkét adják.
És persze ne feledkezzünk meg a digitális kijelzőbe integrált mySPIN rendszerről sem, ami kényelmesebbé és egyben biztonságosabbá teszi a motoros túrákat, hiszen segítségével a központi kijelzőn követhetjük a navigációs rendszert, vagy épp azt, hogy ki keres bennünket motorozás közben.
Ducatira hangolva
Vállalatunk több motorkerékpár-gyártóval is együttműködik, az egyik ilyen, mára már klasszikusnak nevezhető kooperáció a Ducatival alakult ki. Az olasz gyártó gépei nem csak szépek, gyorsak és erősek, de mindig a legfejlettebb műszaki megoldásokkal látják el őket. Az izmosabbak közül is a legerősebb modellek, vagyis a Panigale család, (a V4 SP például 214 lóerős, miközben tömege menetkész állapotban sem éri el a 200 kilogrammot) komoly elektronikai fejlesztéseket kap a 2023-as modellévre, hogy még könnyebben lehessen uralni ezeket az olasz csődöröket. A Ducati Panigale V4, V4 S és a V4 SP2 2023-as verzióinál az előrelépést egy frissített elektronikus csomag jelenti, amely képes tovább növelni a vezetési élményt és a teljesítményt.
A jó legyen még jobb
Pedig a Ducati már a 2022-es modellévben is magasra tette a lécet, hiszen a Panigale V4 olyan fejlesztéseket kapott, amelyek a gép minden részét érintik: aerodinamikát, ergonómiát, motorblokkot, a vázat és az elektronikát. A Panigale modellek esetében továbbra is igaz, hogy a Ducati versenymotorjaira tervezett fejlesztések közül, amit csak lehet, átvisznek a közúti motorkerékpárokra.
Kontrollált fékerő
A fékezés és kanyarodás során a stabilitás és az irányíthatóság javítása, valamint annak érdekében, hogy a motoros nagyobb pontossággal tudja meghatározni a legjobb elektronikus beállítást minden egyes pillanatban, a Panigale V4 a 2023. modellévtől megkapja az új Engine Brake Control (EBC) EVO 2 szoftvert, amely három választható beállítást tesz lehetővé, eltérő kalibrációkkal. Az új szoftvert úgy tervezték, hogy a hátsó kerék terhelése szerint optimalizálja a fékerő intenzitását. A fékezés első szakaszában, amikor kis terhelés van a hátsó abroncson, az EBC EVO 2 kevesebb fékerőt ad le arra, ami fokozatosan növekszik, ahogy növekszik a hátsó kerék terhelése kanyarodás közben. Ennek a megoldásnak köszönhetően – amely biztosítja a kiegyensúlyozottabb fékezést – a rendszer csökkenti a hátsó kerekek blokkolódásának veszélyét a legnehezebb helyzetekben, így javítva a stabilitást és a pontosságot kanyarodáskor.
Válts simábban
A Panigale V4 2023 modellekkel a sebességváltás is könnyebb és élvezetesebb, a Ducati Quick Shiftnek (DQS) köszönhetően. Amikor részleges gázadás közben váltottunk, korábban a rendszer megszakította a benzin-befecskendezést, most a hatást a gyújtás időzítésének késleltetésével érik el, így a munkaütem eltolásának köszönhetően kisimítja a váltást. Ha viszont gázadás közben váltunk, ami a versenypályákra jellemző szituáció, a szoftver továbbra is a befecskendezési vágást alkalmazza, de finomodott a nyomaték-visszaállítási fázis, ami nagyobb stabilitást és homogénebb, ezáltal hatékonyabb gyorsítást garantál.
Komfort és biztonság
A fenti újítások mellett a hűtőventilátor is megújult, az úthasználatra jellemző sebességeknél is jobb üzemi hőmérséklet-szabályozást és nagyobb hőkomfortot kínál a motoros számára, vagyis többek között csökkenti a hőfelhalmozódást is.
A 2023-as frissítéseket a Ducati Traction Control (DTC) és a Ride by Wire eszközök finomítása egészíti ki. Előbbi úgy fejlődött, hogy a dőlésszög függvényében még pontosabb legyen a kipörgésgátló működése, míg az utóbbi javítja a kapcsolatot a motoros által kért nyomaték és a ténylegesen leadott nyomaték között.
Az idei modellek sem maradnak ki
Ezek az újdonságok az összes Panigale modellen, vagy a V4, V4 S és V4 SP2-n is elérhetőek a 2023 modellévtől, ugyanakkor a 2022-es vasparipák tulajdonosainak sem kell szomorkodniuk vagy lecserélniük gépüket, ha szeretnék élvezni a fenti megoldásokat. Elég ugyanis begurulniuk egy Ducati márkaszervízbe, ahol egy egyszerű szoftverfrissítéssel „felokosíthatják” motorjukat.