Skip to main content
 

A Brabus márkanév ismerősen cseng az autós világ vájt fülű rajongóinak. Most a KTM motorgyártóval együttműködve megalkották első motorkerékpárjukat a BRABUS 1300 R modellt. A motor az új KTM 1290 SUPER DUKE R EVO kivitelén alapul, erőforrása 1301 köbcenti hengerűrtartalmú V2, de nemcsak ez, hanem félaktív felfüggesztése is különleges.

Évtizedes hagyományok

A Brabust 1977-ben alapították Németországban és a márka azóta is a kézzel készített exkluzivitás és a teljesítmény szinonimája a luxusautók világában. Világszerte ismert, nagy teljesítményű szuperautókat készítenek, illetve más márkák autóit szabják személyre.  A bottorpi az egyik legnagyobb Mercedes-Benz tuningolással foglalkozó cég. Több világrekord is fűződik átépített autóikhoz. 2006-ban például 365,7 kilométer/órával száguldott Rocket névre hallgató alkotásuk. Ez egy Mercedes-Benz CLS modellváltozaton alapult, de a V12-es erőforrásból már akkor 730 lóerőt csalogattak elő. A vállalat most azonban új területre merészkedett – a KTM motorkerékpárgyártóval együttműködve a csúcskategóriás kétkerekűek irányába terjesztette ki fókuszát.

Kerek, klasszikus megjelenésű a fényszóró, de belül természetesen LED technikájú fényforrás lapul

Kerek, klasszikus megjelenésű a fényszóró, de belül természetesen LED technikájú fényforrás lapul

A KTM egy osztrák, 1953-tól főként motorgyártással foglalkozó cég. Bár a cég kísérletezett quad, illetve kis szériás egyedi sportautók fejlesztésével is, hírnevét egyértelműen a motorkerékpárjainak köszönheti. Az utóbbi időben főleg a nagy hengerűrtartalmú, négyütemű egyhengeres enduro motorok határozzák meg a cég profilját, de szinte minden kategóriában aktívak. Az első Duke modelltt 1993-ban mutatták be, az még 620 köbcentis volt.

Ahogy az egész motor, úgy a kipufogó sem mindennapi

Ahogy az egész motor, úgy a kipufogó sem mindennapi

Néhány perc alatt el is fogyott

Az új BRABUS 1300 R kapcsán február 14-én (a szerelmesek napján) nyitották meg az előrendelést és megdöbbentő gyorsasággal, két perc alatt elkapkodták a vevők. Ezért a KTM létrehozott egy online várólistát, amely lehetővé teszi az érdeklődők számára, hogy megszerezzék a motorok egyikét, ha egy korábbi foglalást törölnének. Két különböző színben készül majd, ezek a Magma Red és Signature Black. Mindkét színből csak 77 készül, ez a Brabus megalapításának évszámára utal. Mindkét szín a tőlük már megszokott „fekete és merész” dizájnt képviseli, sötét alapszín, piros részletekkel kiegészítve, letisztult és egyedi formavilág. A könnyű kovácsolt kilenc küllős monoblock Z kerekek, a karbon karosszériaelemek és a stílusos, egyedi gyártású fűthető ülés meghatározzák a motorkerékpár rendkívül egyedi és sportos karakterét. Egyértelműen a részletekre különösen ügyelő rajongóknak tervezték.

Méhsejtrácsos varrás a fűthető ülésen

Méhsejtrácsos varrás a fűthető ülésen

A biztonságra a Bosch ügyel

Ezt erősíti a legújabb WP APEX félaktív felfüggesztés is. Ez lehetővé teszi a motorosok számára, hogy hat dedikált csillapítási mód közül válasszanak (Comfort, Street, Sport, Track, Advanced – vagy Auto módok közül) amelynek köszönhetően a gép automatikusan alkalmazkodik az út- és vezetési körülményekhez. Továbbá a maximális irányíthatóság érdekében kétcsatornás Bosch 9.1 MP blokkolásgátlóval és menetstabilizálóval rendelkezik, amelynek része a visszagurulás-gátló funkció is. Ezeket a rendszereket úgy finomították, hogy a vezető még pontosabb visszajelzést kapjon a motorról és igény szerinti beavatkozást a biztonsági rendszerek részéről. Minden beállítás könnyen elérhető az információk egy nagy, színes TFT-kijelzőről olvashatók le.

13 centi képátlójú TFT-kijelző

13 centi képátlójú TFT-kijelző

Erősen különleges

A korábban már említett 1301 köbcentis V2 motorblokk 180 lóerőt, azaz 132 kilowattot biztosít, mellé pedig 140 Newtonméter nyomatékot is hadrendbe állít. Ennek köszönhetően 3,2 másodperc alatt képes nulláról 100 kilométer/óra sebességre gyorsítani, már ha a vezető képes megülni. A menetteljesítményekben egyébként nincs különbség az alapot jelentő testvéreihez képest.

Balra a Magma Red, jobbra a Signature Black színváltozat

Balra a Magma Red, jobbra a Signature Black színváltozat

A BRABUS 1300 R leginkább megjelenését tekintve különbözik a KTM 1290 SUPER DUKE R EVO változattól. A limitált példányszám és egyedi megjelenés az árát viszont jelentősen az „alapmodell” fölé emeli –51 466 eurót kell leszurkolni érte. Már ha valaki egyáltalán hozzájut, mert ennek a motornak szinte biztosan minden példánya gyűjtői darab lesz.

A Brabus a részletek mestere