Sokan inkább csak a televízióban néznek autóversenyt, kényelmesen elhelyezkedve a fotelben, szent meggyőződéssel, hogy úgy nem maradnak le semmiről. Ám, ennél nagyobbat nem is tévedhetnek, akik így gondolkodnak. Most száműzzük a sztereotípiát, méghozzá a Bosch támogatását élvező DTM sorozat magyarországi futamának élménybeszámolójával.
Bátran kijelenthető, hogy egy autóverseny csakis a helyszínen élhető át igazán, teljes mélységében. Olyan mélyen, hogy attól rabjává válik – a szó pozitív értelmében – az ember és minden adandó alkalommal tiszteletét teszi a sebesség szentélyeiben, amikor csak lehetősége nyílik rá. A Német Túraautó-bajnokság (DTM) azon sorozatok közé tartozik, amelyek maximálisan a nézők szórakoztatását helyezik előtérbe, így tökéletes választás a helyszíni szemlére. Nem mellesleg a sorozat egyik főszponzora évek óta a Bosch. A versenyhétvége programja sűrű, szinte nincsenek üresjáratok. Az edzések, időmérők és a versenyek apró szünetekkel követik egymást. Egy pillanatig sem lehet unatkozni! Amikor épp nincs a pályán esemény, a lelátók mögött gondoskodnak a nézők szórakoztatásáról, vagy épp a paddock nyújt látnivalót. Idén például a Bosch is látványos standdal készült az eseményre, megmutattuk mi mindent rejt vállalatunk tudástára, illetve az érdeklődőknek lehetősége volt megismerkedni aktuális állásajánlatainkkal is.
Nézzük picit részletesebben egy versenyhétvége menetét, amely nem csak a névadó sorozat futamaiból áll. A Hungaroringen is több márkakupa küzdelmeit láthatták a kilátogatók. Elsőként a közép-európai Porsche GT3 Cup Challenge versenyzői léptek pályára, utána a GT4 géposztály szabályai szerint épült versenygépek következtek, majd az Audi házi versenye, a TT Cup szolgáltatott látnivalót. Utóbbi ráadásul hazai vendégszereplővel. Ebben a sorozatban a 18 fős állandó mezőny mellett általában 5-6 vendégszereplő is helyet kap. A Hungaroringen a Ducatti csapat két Superbike versenyzője, a világbajnok Chaz Davis és Xavi Fores mellett három újságíró is „beugrott”, közöttük Telek Gábor, aki szombaton a harmadik, vasárnap pedig a második leggyorsabbnak bizonyult a meghívottak között. Természetesen a márkakupákban is komoly versenyautók indulnak, a TT Cup gépeiben 310 lóerős motorok dolgoznak, amelyekkel a Hungaroring célegyenesében elérik a 230 km/h tempót is.
Ezután már a fő attrakció következett, a DTM V8-as, négyliteres gépcsodáival. Jelenleg három márka, az Audi, a BMW és Mercedes-Benz küzd a bajnokságban. Mindegyik autón ott díszeleg a hatalmas Bosch matrica, hiszen tőlünk származik több alkatrész is a versenygépekhez. Többek között az elektromos kábelkötegek, csatlakozók, motorvezérlő elektronikák, generátorok, ablaktörlő rendszerek és kijelzők is. A Bosch már a kezdetektől a DTM technológiai partnere. Ez persze hozzájárul a jelenleg körülbelül 500 lóerős versenyautók megbízhatóságához, és így a showműsor látványosságához.
Lenyűgöző, ahogy ezek a versenyautók a kanyarokat támadják! Leginkább zárt karosszériás formula autókként lehet jellemezni őket. Kanyarsebességük elképesztő az óriási tapadásnak köszönhetően, illetve a féktávok rövidsége is a lehetetlen határát súrolja. Nem véletlenül folytatják itt szívesen pályafutásukat a formula autózás világából érkező fiatalok is!
A Hungaroring pedig nagyszerű versenypálya, a nézők közel ülhetnek az aszfaltcsík széléhez, ráadásul szinte teljesen belátni a létesítményt. A kivetítőkön pedig a lelátók bármelyik pontjáról követhetőek azok az események is, amelyek nem az ember orra előtt történnek. Természetesen a kivetítők mellett egy kommentátor is segít eljuttatni az információkat a nézőkhöz. Lényegében ugyanazt megkapjuk, mint a fotelben ülve, csak mellé még ott a gyönyörű szívó V8-asok nyers hangja, amelytől libabőrös lesz a hátunk. Emellett a csikorgást követő égett gumiszag és még rengeteg olyan apró, ám mégis magával ragadó momentum akad, amelyet csak és kizárólag a helyszínen lehet átélni.
Szintén a helyszín varázsához tartozik a fesztiválhangulat. A lelátók mögött ínycsiklandó falatokkal várják a helyszínre kitelepült kifőzdék a nézőket. Legyen az rágcsálnivaló, főétel vagy desszert, a választék igen széles. Miután már nem üres a gyomor, jöhetnek a kalandok a kiállítók standjainál, illetve sátrainál. Természetesen a három nagy német prémiumgyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz is kiállította termékeit, és bőkezűen osztogatta ajándéktrágyait. Persze mi ebben sem maradtunk le mögöttük. Sőt a Bosch lelátón látványos „We are Bosch” felirattal köszöntöttük vasárnap a versenyzőket és a nézőket.
A Bosch sátrában kicsik és nagyok egyaránt megtalálták a nekik való látványosságot. A kicsiknek játékok, a nagyobbaknak szimulátorok, a jövő leendő mérnökeinek pedig a karrierlehetőségek jelentették az érdekességet. Sőt kiállítottuk az egyetemisták által Bosch segítséggel épített pneumobilokat is, amelyek mágnesként vonzották a kíváncsi tekinteteket. Továbbá a Bosch sátra mellett is beülhettek a látogatók a német luxusautókba, hiszen többször bemutattuk már ezen a felületen is, hogy sokszor egy-egy Bosch technológia tesz igazán különlegessé egy járművet. Ezekben az autókban ilyen innovációkat mutattunk be. Végül ne feledkezzünk el a szerszámgép standunkról, ahol az érdeklődők megismerhették a Bosch kínálatát.
A versenyek maguk történelmi pillanatokat hoztak. Szombaton az Audi versenyautói foglalták el a rajtrács első nyolc helyét, amelyre még nem volt példa a DTM történetében! Az edzéseredményt a versenyen is sikerekre váltották a négykarikások, hiszen az első hat helyen Audival versenyző pilóták értek célba, ezzel a vezetést is átvették a gyártók versenyében a BMW-től. A győztes, Edoardo Mortara pedig 33-ról 14 pontra csökkentette hátrányát a bajnokságban.
Az szombati futam angol nyelvű összefoglalója
Vasárnap rendkívül parázs csatát hozott a rajt, amelyet egyébként Robert Wickens elbaltázott rajtrácsra gurulása miatt csak másodjára sikerült teljesíteni. Ekkor viszont Mortara, Marco Wittmann és Jamie Green akadt össze, majdnem tömegkarambolt okozva. Na, ezek végképp azok a pillanatok, amelyet semmiféle TV-képernyő nem képes visszaadni! Az összeérő karosszériák hangja, és a pálya melletti füves területet felszántó versenyautó látványa, feledhetetlen élményt nyújt. A második verseny aztán csöndesen csordogált a jól rajtoló Mattias Ekström sikerét hozta. Az egész hétvégén plusz súlyokat cipelő Mercedes-Benz Daniel Juncadella harmadik helyével vigasztalódott, a BMW pedig azzal, hogy Marco Wittmann továbbra is őrzi vezető helyét az egyéni bajnoki címért folytatott küzdelemben. A hétvége legnagyobb nyertese azonban kétség kívül az Audi. Mivel a négykarikás márka mindkét napon tarolt nem volt meglepő, a magyarországi Bosch csoport vezetője, Javier González Pareja is egy Audi csapatvezetőnek adhatta át csapatelsőségért járó díjat.
A vasárnapi futam angol nyelvű összefoglalója
A sikeresen lebonyolított versenyhétvége után érkezett az örömhír, hogy a DTM szervezői meghosszabbították a szerződést a magyar pályával. A megegyezés értelmében 2017-ben és 2018-ban is meglátogat minket a Német Túraautó-bajnokság, tehát aki még nem látta őket élőben, máris vésse fel a bakancslistára! Mi biztosan ott leszünk!
Iratkozz fel hírlevelünkre a legfrissebb bejegyzésekért:
[wysija_form id=”1″]Kapcsolódó bejegyzések: