A szezon előtt sokan attól féltek, hogy a Bosch által is támogatott Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei szezonjában a megcsappant mezőny kevésbé látványos versenyeket produkál majd, ám a félelmek alaptalanok voltak.
Hiába áll ugyanis jelenleg csak 18 autóból a DTM mezőnye, a sorozat ennyi versenygéppel is képes látványos csatákat és nagyszerű szórakozást nyújtani a nézőknek. A szezon kezdete előtt már beszámoltunk néhány érdekességről a bajnoksággal kapcsolatban, most pedig azt néztük meg, hogyan telt az eddigi két versenyhétvége, mi várható a következő fordulóban, amelynek június 16. és 18. között a Hungaroring ad otthont.
A szezonnyitót a szokásoknak megfelelően a Hockenheimringen rendezték május 5. és 7. között, és a Mercedes-Benz rögtön ijesztő fölénnyel kezdett. A Mercedes-AMG C 63 DTM versenyautók magasan kiemelkedtek a mezőnyből és taroltak a szabadedzéseken. Pedig tavaly a három márka közül még a csillagos szerepelt a leggyengébben. Az első edzésen Paul di Resta bizonyult a leggyorsabbnak, a másodikat pedig Lucas Auer húzta be, aki meg sem állt ezután az első rajthely megszerzéséig. Mögötte pedig két másik Mercedes-AMG versenyautó sorakozott fel Garry Paffet, Edoardo Mortara sorrendben.
Az időmérő után viszont mind a hat Mercedes-AMG ballasztot kapott a teljesítményt kiegyenlítő szabályoknak megfelelően. Ezek a szabályok elég rugalmasak és azért alkották őket, hogy a bajnokságot hosszú távon kiegyenlítsék. Így fordulhatott elő, hogy a futamra teljesen megváltozott az edzéseken kirajzolódott kép. Ez kezdetben az Audi és a BMW versenyzői előtt csupán halovány reménysugárként lebegett, később azonban igazi lehetőséggé változott. Az első futamon Auer még a rajtot követően el tudott szakadni üldözőitől, később azonban változott a helyzet. Mögötte a BMW-vel versenyző Timo Glock hadakozott a többiekkel, ahogy azonban a körök fogytak neki lehetősége adódott, hogy megszorongassa a versenyt szinte végig vezető Auert. A negyedik helyről rajtoló Glock több alkalommal megpróbálkozott az előzéssel, az utolsó körben össze is ért az osztrák versenyzővel. Megelőzni azonban végül nem tudta a Mercedest, és 1,9 másodperces hátránnyal másodikként ért célba. Auer így megszerezte DTM-pályafutása második győzelmét. A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy ehhez azért kellett a 16. helyről rajtoló és nagyszerű taktikával előretörő Mike Rockenfeller is. Ő a bokszkiállás után Auer és Glock közé érkezett vissza a pályára, ezért Glocknak még rajta is át kellett küzdenie magát az üldözés folytatásához. Rockenfeller végül a harmadik helyre hozta be az Audit, biztosítva ezzel, hogy a dobogón mindhárom márka versenyzője ott állhasson.
A második futam eredményébe az időjárás is beleszólt, ugyanis eső érkezett a verseny közben. Már a rajtnál is sötét felhők gyülekeztek a pálya felett, ám akkor még nem nyíltak meg az égi csatornák. Néhányan azonban így sem úszták meg az első kanyart. Loic Duval és Robert Wickens találkozott össze, utóbbi autója pedig a gumifalban végezte, becsalogatva a biztonsági autót. Az új rajtnál az addig élen álló Glock visszacsúszott negyediknek, az első helyet pedig az Audi RS 5 DTM kormányánál ülő Jamie Green örökölte. Ám úgy tűnt az eső és még inkább egy büntetés kibabrál a brit versenyzővel (az új rajtnál vétett a szabályok ellen – kvázi kiugrott). Végül aztán az öt másodperces időbüntetés nem bizonyult akkora veszteségnek és az átalakuló pályaviszonyok, valamint a megfelelő taktikázás eredményeként sikerült az élen maradnia. Mögötte ismét két másik márka versenyezője, Garry Paffett (Mercedes-Benz) és Marco Wittmann (BMW) örülhetett a dobogós eredménynek.
Hockenheim után a Lausitzringre látogatott a mezőny, a jobb sorsra érdemes tri-ovál pálya „bendőjében” felépített aszfaltcsíkra. Itt újra a Mercedes-Benz és Auer dominált – legalábbis az edzésen és az első futamon. Az első helyről rajtolva, hiba nélkül szerezte meg idei második győzelmét. A dobogóra a szintén Mercedes-Benz gépet vezető Wickens mellett, a BMW M4 DTM-mel induló Maxime Martin fért fel. Vasárnap viszont – a már korábban is említett mesterséges kiegyenlítésnek köszönhetően – az Audi vette át a stafétabotot és Jamie Green, valamint Mattias Ekström közreműködésével kettős győzelmet könyvelhetett el a márka. Green a második helyről rajtolva folyamatosan szorongatta az előtte autózó Wickenst. A kerékcserénél mindenképp szeretett volna elé kerülni, ám ez nem sikerült, ekkor még maradt a második. A 31. körben viszont egy rettentő kemény mozdulattal betette Wickens mellé az autóját és megelőzte a kanadait, aki ezek után Ekströmöt sem tudta maga mögött tartani. Így ünnepelhetett kettős győzelmet az Audi.
A Hungaroring előtt tehát Lucas Auer vezeti a bajnokságot 16 pont előnnyel Jaime Green előtt. A csapatok versenyében a Mercedes-AMG Motorsport BWT áll az élen (88 pont), négy ponttal megelőzve a második Audi Sport Team Rosberget (84 pont). A gyártók között pedig a Mercedes-Benz vezet (187 pont) tíz pontnyi előnnyel az Audi előtt (177 pont), a BMW pedig egyelőre óriási lemaradással (64 pont) a harmadik helyen áll. Persze semmi sincs még veszve a bajorok számára sem, hiszen a magyarországi versenyhétvégére a legtöbb gyártó friss fejlesztésekkel érkezik majd.
Elnézve a második versenyhétvége legjobb előzéseit, izgalmas csatákra számíthatunk a Hungaroringen is
Jó versenyeket ígér tehát a harmadik forduló is, érdemes lesz június 16. és 18. között kilátogatni a Hungaroringre és megnézni a DTM mezőnyét! Az eddig látottak alapján szoros csatákra lehet számítani a magyarországi futamokon. Persze nem csak ezért érdemes jegyet váltani! A tavalyi évhez hasonlóan az edzések és futamok előtt és között sok-sok kiállító várja majd az érdeklődőket, közöttük a magyarországi Bosch csoport is. Standunkon bemutatjuk a versenygépekhez szállított alkatrészeket, az utcai autókban megtalálható fejlesztéseinket és sok-sok egyéb érdekességet is. Várunk mindenkit szeretettel!
Feliratkozás a hírlevelünkre:
[wysija_form id=”1″]Kapcsolódó bejegyzések: