Skip to main content
 
Sport

Változások előtt?

2016-11-15 No Comments 8 perc olvasási idő

Érdekes pletykák láttak napvilágot a DTM jövőjével kapcsolatban. Mielőtt többet elárulunk ezekkel kapcsolatban, megmutatjuk röviden, hogy milyen patinás listára iratkozott fel a 2016-os szezon.

A Bosch töretlen támogatását élvező Német Túraautó Bajnokság 2016-ban összesen 18 versenyt rendezett kilenc helyszínen. Szokás szerint a Hockenheimring adott otthont a szezonnyitónak, illetve a szezonzárónak egyaránt. Az utolsó előtti fordulót pedig hazánk méltán népszerű helyszínén, a Hungaroringen rendezték, ahol – ahogy korábban már beszámoltunk róla – a Bosch is segítette a látogatók maximális szórakoztatását.

Íme, a szezon hivatalos összefoglalója – ez még azonban nem minden, görgess tovább!

A konstruktőrök között az évek óta megszokott trió küzdött a bajnoki címért. Nevezetesen az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz, már-már formula autókat megszégyenítő, elképesztően tempróra képes versenyautókkal. A címben beharangozott változás pedig pont ezeket a gépeket érintheti, de tényleg ne szaladjunk előre. Az autógyártók között az Audi vitte a prímet (az Audi Sport Team Abt Sportsline csapattal), mögötte a BMW örülhetett az ezüstnek, vagy épp szomorkodhatott, mert nem tudta megvédeni a címet. A Mercedes-Benz viszont abszolút sereghajtó lett idén.
Pilótafronton Marco Wittmann és Edoardo Mortara csatája szolgáltatta az év végi csemegét, amely a DTM történetének legszorosabb küzdelmeit idézte. A bajnokavatás az utolsó versenyhétvégére maradt, ahol csupán négy pontnyi előnnyel szerezte meg a bajnoki címet Marco Wittmann! A bajnokság kiegyenlített erőviszonyait bizonyítja, hogy ez már a hatodik DTM szezonként vonult be a történelembe (1987, 1990, 1991, 2007 és 2012 után) amelyben az utolsó versenyen dőlt el a bajnoki cím sorsa. A következőkben megvizsgáljuk ezeket egy picit részletesebben is.

A BMW Marco Wittmann bajnoki címével „vigasztalódhat”

A BMW Marco Wittmann bajnoki címével „vigasztalódhat”

Rendkívül érdekesen alakult az 1987-es bajnokság, amelyet Eric van der Poele nyert. A belga versenyző ugyanis egyetlen győzelmet sem szerzett a tíz versenyhétvége során, a legjobb eredményeit három dobogós helyezés jelentette. A Salzburgringen rendezett szezonzárón is csak a 10. helyen szelte át acélvonalat, ennek ellenére bezsebelte a bajnoki címet a BMW-vel, amelyhez persze szüksége volt csapattársának hibájára is. Az utolsó versenyen még hárman is bajnoki esélyesként indultak, Van der Poele mellett Manuel Reuter és Marc Hessel pályázott a címre. Azonban Reuter reményei hamar szertefoszlottak a Ford Sierra Cosworth defektje miatt, Hessel pedig belezavarodva a bonyolult pontozási rendszerbe – ahol még pontok „eldobására” is lehetőség adódott – elengedett néhány vetélytársat a BMW bajnoki címét is szem előtt tartva. Ám elszámolta magát, így van der Poele ölébe hullott a bajnoki cím, három pont különbséggel!

Eric van der Poele is egy BMW-vel diadalmaskodott, ám az akkori autók teljesen más elvek szerint épültek

Eric van der Poele is egy BMW-vel diadalmaskodott, ám az akkori autók teljesen más elvek szerint épültek

Az 1990-es évadban a később hétszeres F1- bajnokká váló Michael Schumacher is a DTM-ben vendégszerepelt és a bajnoki csatában is osztottak neki lapot, habár ennek nem mindenki örült. Az utolsó két versenyre Johnny Cecotto érkezett a bajnokság éllovasaként. Sorsa azonban nagyon hamar, az első verseny első kanyarjában megpecsételődött, amikor Schumacher elég durván kilökte őt. Előkerült a piros zászló, ám az új rajtnál Cecotto csak a mezőny végéről indulhatott. Hans Joachim Stuck megragadta a kínálkozó lehetőséget, megnyerte a szezonzáró mindkét versenyét, hozzásegítve az Audit is a bajnoki címhez a debütáló évükben.

Michael Schumaher egy DTM bajoki címről is döntött, bár nem úgy ahogy szerette volna

Frank Biela 1991-ben csupán nyolc pont különbséggel hódította el a bajnoki címet. Biela a szezon végén kapcsolta be „rakétáit”. A húsz versenyes bajnokság utolsó négy futamából hármat megnyert, így utasította maga mögé az addig a ponttáblázat élén trónoló Klaus Ludwigot.

A képen ugyan Stuck integet az Audi V8 quattróból, de ezt a képet muszáj megmutatnunk, annyira hangulatos a két korszak versenyautóival

A képen ugyan Stuck integet az Audi V8 quattróból, de ezt a képet muszáj megmutatnunk, annyira hangulatos a két korszak versenyautóival

Szintén szorosra sikerült a 2007-es évadzáró. Kettő pontnyi különbség választotta el a két esélyest, Mattias Ekströmöt és Bruno Spenglert, amikor Hockenheimbe érkeztek. A bajnoki cím megszerzésének képlete tehát végtelenül egyszerű volt. Aki előbb áthalad a célvonalon, bajnokként ünnepelhet. Bruno Spengler eszeveszett tempóban próbálta elkapni a harmadik helyen haladó Ekströmöt, folyamatosan faragva a hátrányából, ám a svédet 0,4 másodperccel előbb intette le a kockás zászló, így a bajnoki címet is ő érdemelte ki.

2007-ben is bőven tartogatott izgalmakat a szezonzáró

Spengler a 2012-es szezonban is a bajnoki csata szereplőjeként, hárompontos előnnyel érkezett Hockenheimbe, Garry Paffett legnagyobb riválisaként. Paffett a második helyre kvalifikálta magát, pontosan Spengler elé. A BMW-vel versenyző Spengler azonban az utolsó verseny elején gyorsan Paffett elé került, aki mindent megtett, hogy visszaelőzze Spenglert, így a nézőket egy igazán szoros csatával örvendeztették meg Végül azonban Spengler megszerezte a bajnoki címet.

A BMW 2012-es visszatérésekor egyből a bajnoki címhez segítette Bruno Spenglert

A BMW 2012-es visszatérésekor egyből a bajnoki címhez segítette Bruno Spenglert

2016-ban ugyancsak nem lehetett panasz a változatosságra. Az első három versenyhétvége során folyamatosan változott a győztesek személye, egészen pontosan az első hat versenyen hat különböző győztest avattak. Az egész szezon során pedig tíz versenyző állhatott a dobogó legfelső fokára, ezzel is bizonyítva a DTM bajnokság kiélezettségét. Az Audi tíz alkalommal, a BMW négyszer a Mercedes-Benz pedig szintén négy alkalommal aratott győzelmet a Bosch fejlesztéseit is magában rejtő, bivalyerős versenyautóikkal. Ám a korábban emlegetett pletykák alapján a négyliteres, szívó V8-as motorok hangjától lehet, hogy hamarosan búcsúznunk kell. Több éve az asztalon hever már a téma, hogy a japán Super GT és a DTM közös szabályrendszer alapján működjön, így átjárást biztosítva a két bajnokságban. Néha felbukkant emellett az amerikai IMSA által rendezett sportautó bajnokság neve is, ahol szintén érdeklődést mutattak a közös szabályok iránt. Ez a megoldás a gyártóknak, a csapatoknak és versenyzőknek is érdekes lehetőséget teremtene, hiszen világszerte elindulhatnának a rangos versenyeken. Néhány hete már a WTCC neve is felmerült egyébként, ahol bevezetnék az új szabályokat, ám ez a motorok méretének csökkentésével járna. Az új „világszéria” kétliteres, turbófeltöltéses motorokat követelne meg a Német Túraautó Bajnokságban is. Elsőre talán nagy léptékű váltásnak hangzik a rajongók számára, ám a trendekkel szemben haladva egyetlen bajnokság sem élhet sokáig. A Bosch pedig valószínűleg ebben az esetben is a DTM partnere maradna, segítve a széria rajongótáborának növekedését, illetve a versenyautókban használt technológia csúcsminőségének fennmaradását. Sőt, akár a világszéria beszállítójaként is szerepet kaphatna! Érdekes lehetőség ez, mi kíváncsian várjuk az újabb fejleményeket!

Vajon hogyan néznének ki a közös szabályrendszer alapján épült versenyautók? Nehéz lesz a jelenlegieket felülmúlni!

Vajon hogyan néznének ki a közös szabályrendszer alapján épült versenyautók? Nehéz lesz a jelenlegieket felülmúlni!

Iratkozz fel hírlevelünkre a legfrissebb bejegyzésekért:

[wysija_form id=”1″]

 

Kapcsolódó bejegyzések:

Akit a V8 hangja egyszer megcsapott…

DTM: szabványos és látványos

Szabályok útvesztője