Már megszokhattátok, hogy időről időre bemutatunk nektek egy különleges járművet, ami Bosch támogatással készült. Ezúttal egy újabb Maserati modell, a Grecale került górcső alá. A Bosch többek között a vezetéstámogató rendszereket, valamint a motor vezérlőegységét is biztosítja a legendás olasz gyártónak.

Lassan már megszokhatjuk, hogy ha a Maserati valamilyen újdonsággal áll elő, akkor abban vállalatunknak is szerepe van. A világ egyik legismertebb luxusautó gyártója és a Bosch ugyanis az elmúlt években több modell esetében is együttműködött. A 330 lóerős, 450 Nm nyomatékot biztosító Ghibli enyhe hibrid változataiban a Bosch által gyártott 48 voltos rendszer (lítiumion-akkumulátor segítségével) gondoskodik a környezetbarát és energiatakarékos üzemeltetés mellett a biztonságról és a kényelemről is.

Maserati Maserati

A Maserati MC20 szuperautóihoz pedig vállalatunk szállította a kormányművet, a motor vezérlőegységet és a különböző szenzorokat, emellett pedig a hálózatba kapcsolt gyártósorokat is felszerelték cégünk NEXO akkus csavarbehajtóival Modenában. A Ghibli és az MC20 után most a Grecale is a két cég közötti együttműködésnek köszönhetően újult meg. Nézzük csak részletesen, mit is tud ez a gyönyörű és erős SUV!

Parkolni már könnyű

A biztonságos és kényelmes parkolás érdekében az új Maserati Grecale modelljeit Park Pilot rendszerrel, valamint Multi Camera rendszerrel is felszerelték. Ez utóbbi egy vezérlőegységből, 4 kamerából és 12 ultrahangos érzékelőből áll, amelyeket természetesen a Bosch szállít. A kamerák ténylegesen mindent látnak a jármű körül, 360 fokos szögben, míg az érzékelők kiszámítják az akadályok távolságát, és ha kell, figyelmeztetik a sofőrt a veszélyre parkolás és manőverezés közben.

Ezenkívül az ultrahangos érzékelők azt is lehetővé teszik a Maserati Grecale számára, hogy parkolás közben, hátramenetben vészfékezést hajtson végre (például egy mögé lépő gyalogos miatt). A Bosch Mitigation vészfékező rendszernek köszönhetően ugyanis abban az esetben, ha az érzékelők olyan akadályt észlelnek, amely a lökhárítónak ütközhet, és a vezető nem reagál időben, a rendszer automatikusan megállítja az autót helyette.

Mindent egy helyen

Szintén hozzájárul a vezető biztonságához az új, 12,3 hüvelykes, színes TFT digitális kijelző, amely biztosítja, hogy az információk mindig jól áttekinthetően és személyre szabott módon jelenjenek meg. A karcsú kialakítású, nagy felbontású és testre szabható grafikus kijelző az adott vezetési helyzet és a vezető igényei alapján jelenít meg adatokat. A felhasználó választhat például az aktuális utazásra vonatkozó részletes információk, a navigációs térkép, a telefonos elérhetőségek vagy saját zenei lejátszási listája között.

Hogy tisztán lássunk

Arról, hogy nagy sebességnél szakadó esőben vagy poros úton is jól lehessen látni az utat és tiszta legyen a szélvédő, szintén a Bosch legújabb eszközei gondoskodnak. A rendszer képes elrejteni az ablaktörlő karjait és lapátjait is a motorháztető alá. Ezen túlmenően az optimalizált szélvédőtisztítás érdekében a Maserati Grecale magkapta a Bosch Jet Wiper ablaktörlő megoldását is, amelynek köszönhetően a fúvókák az adott pillanatban éppen szükséges mennyiségű folyadékot permeteznek közvetlenül az ablaktörlő lapátja elé, így még takarékosabban és hatékonyabban működnek, mint más rendszerek. Ráadásul a fúvókák fűthetők is, így még fagyos időben is gond nélkül működnek. Az ablaktörlő rendszer e technológiáknak köszönhetően növeli a mosási teljesítményt, javítja a vezető kényelmét és hozzájárul a jármű tömegének csökkentéséhez a kevesebb folyadék felhasználásnak és a törlőmotor csökkentett méretének köszönhetően.

Ahogy az egész autót, úgy a vadonatúj ablaktörlő rendszert is tesztelték a Maserati mérnökei a legzordabb körülmények között

Ahogy az egész autót, úgy a vadonatúj ablaktörlő rendszert is tesztelték a Maserati mérnökei a legzordabb körülmények között

Erő és hatékonyság

Az új Maserati Grecale kétliteres turbós benzines, 330 lóerős, 450 Nm nyomatékot biztosító és a háromliteres turbós benzines, 530 lóerős, 620 Nm nyomatékot garantáló változatban is elérhető, mindkét motorhoz a Bosch szállítja az elektronikus motorvezérlő egységet (ECU). A vezérlőegység mindig a megfelelő teljesítményt garantálja, emellett pedig természetesen figyel az optimális fogyasztásra is.

Ma már egyáltalán nem furcsa a négyhengeres erőforrás a Maserati típusaiban sem

Ma már egyáltalán nem furcsa a négyhengeres erőforrás a Maserati típusaiban sem

Újabb hibrid

A Ghibli után már a Grecale esetében is elérhető a 48 voltos enyhe hibrid változat. Ehhez a hajtáslánchoz a Bosch a vezérlőegység mellett 48 voltos lítium-ion akkumulátort és DC/DC átalakítót is szállít. Ez a technológiai csomag segít növelni a teljesítményt és csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, hiszen visszanyeri az energiát lassításkor és optimalizálja az elektromos motor használatát. A két hajtásrendszer munkáját az elektronikus motorvezérlő egység, az ECU koordinálja, amely többek között hozzájárul a belső égésű motorok tiszta működéséhez is.

Fékezz csak, majd visszakapod!

Városban különösen sokat segít az enyhe hibrid rendszer

Városban különösen sokat segít az enyhe hibrid rendszer

Van még egy fontos termék, amit érdemes megemlíteni. A Boost Recuperation System (BRS) a fékezéskor keletkező energia egy részét a 48 voltos akkumulátorokban tárolja, és később, amikor a vezető gyorsít, felhasználja azt. Ily módon kevesebb üzemanyagra van szükség, következésképpen csökken a kibocsátott szén-dioxid mennyisége és a fogyasztás is. A 48 voltos DC/DC átalakító segítségével pedig 48-ról 12 voltra alakítja át a rendszer a tárolt feszültséget, lehetővé téve a jármű elektromos berendezéseinek energiaellátását.